Mini Ratka z wypiekami – wystartowała nowa kampania marketingowa PKO BP

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

140224.mini.ratka.01.405x280Po raz pierwszy od trzech lat w reklamie popularnych kredytów gotówkowych PKO BP nie zobaczyliśmy Szymona Majewskiego. Zaprezentowana w mediach reklama produktu "Mini Ratka z wypiekami na 5%" zapoczątkowała nową kampanię promującą produkty PKO BP dla konsumentów. Potwierdziły się wcześniejsze przypuszczenia - w reklamie nie pojawiły się znane postaci ze świata show biznesu. A co zobaczymy w zamian?

„Organizm, czyli bank z życia wzięty” – takie hasło towarzyszy nowej strategii promocyjnej PKO BP. Koncepcja wykreowana przez autorów kampanii – agencji DDB, Universal McCann, Value Media oraz OS3 – opiera się na zestawieniu emocji towarzyszących zakupowi nowych produktów banku PKO BP i procesów, zachodzących w ludzkim organizmie. Dowcipne filmiki oparte będą na koncepcji podobnej do popularnonaukowych filmów dla młodzieży w rodzaju „Było sobie życie”; w każdej z reklam zobaczymy, co tak naprawdę dzieje się „wewnątrz klienta” pod wpływem pozytywnych wrażeń, wywołanych skorzystaniem z oferty banku:

W tej platformie wykorzystujemy związki frazeologiczne, pewną umowność i humor do połączenia życiowych sytuacji z produktami bankowymi. Są to sytuacje, z którymi wiążą się konkretne emocje, tym samym uruchamiane są odpowiednie reakcje wewnątrz organizmu, a PKO Bank Polski bardzo często towarzyszy swoim klientom w takich momentach – tak nową strategię reklamową PKO BP podsumował dyrektor marketingu tego banku, Tomasz Marszałł.

Myślą przewodnią każdego ze spotów będzie jedno ze znanych polskich porzekadeł. Pierwsza z reklam, obecna w mediach od 17 lutego, nawiązuje do powiedzenie „mieć wypieki na twarzy”. Tytułowe rumieńce pojawiają się na twarzy klientki w chwili, gdy dzięki nowej Mini Ratce PKO może kupić wymarzony zestaw mebli. Tytułowe „wypieki” rozumieć należy dosłownie; przypominające wyrośnięte krasnale czerwone krwinki ciskają w policzki zadowolonej klientki… tortami, ciastami i innymi produktami cukierniczymi. Stąd czerwieńce na policzkach i „słodki” nastrój, towarzyszący zakupom.

Nazwa produktu – „Mini Ratka z wypiekami na 5%” – wyraźnie nawiązuje do przesłania kampanii reklamowej. Flagowy produkt PKO BP tym razem jest kredytem konsumenckim, udzielanym na okres 5 miesięcy i kwotę do 5 tysięcy złotych. Cyfra „5” dotyczy zresztą wszystkich parametrów pożyczki: zarówno prowizja, jak i oprocentowanie kredytu wyniesie równo 5%.

Oferta jest ważna do 18 kwietnia 2014 roku.

Karol Jerzy Mórawski