mBank na sprzedaż. Agencja S&P obniżyła długoterminowy rating banku
„W następstwie powyższej decyzji, długoterminowy rating kredytowy odpowiada obecnie poziomowi samodzielnej oceny mBanku (ang. SACP – stand-alone credit profile). Dotychczas rating długoterminowy był wyższy od samodzielnej oceny mBanku o jedno oczko. Wynikało to z przekonania S&P, że mBank jest dla Commerzbanku istotną strategicznie spółką zależną, co implikuje wysokie prawdopodobieństwo wsparcia w razie wystąpienia problemów. Agencja zweryfikowała to stanowisko w związku z komunikatem Commerzbanku o trwających pracach nad strategią Commerzbank 5.0, która przewiduje zbycie większościowego pakietu akcji mBanku” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: mBank trafi w polskie ręce?
Rozwojowa perspektywa ratingu
Rozwojowa perspektywa ratingu oznacza, że agencja może podnieść, obniżyć lub potwierdzić oceny ratingowe w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy, w zależności od rozstrzygnięcia procesu sprzedaży mBanku, podano także.
Nowa strategia Commerzbanku
20 września Commerzbank poinformował, że opracował projekt nowej strategii, który zostanie zaprezentowany inwestorom 27 września. Projekt zakłada m.in. sprzedaż większościowego pakietu mBanku. Sprzedaż polskiego aktywa umożliwiłaby Commerzbankowi szybszą realizację strategii i związanych z nią inwestycji, a także na znaczące zmniejszenie aktywów ważonych ryzykiem o około 17 mld euro i uwolnienie kapitału własnego.
Czytaj także: mBank zmieni właściciela? Nowa strategia Commerzbanku zakłada sprzedaż >>>
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW od 1992 roku.