Marta Życińska dyrektorką generalną polskiego oddziału Mastercard Europe
W nowej roli, którą obejmie z początkiem maja 2023 roku, Marta Życińska będzie odpowiedzialna za rozwój biznesu i realizację strategii firmy Mastercard w Polsce.
Marta Życińska jest absolwentką Brock University w Kanadzie na kierunku marketing, ma także dyplom MBA z Wyższej Szkoły Zarządzania i Oxford Brookes University.
Poza pracą zawodową, jako absolwentka filologii, pasjonuje się językiem angielskim, a także medycyną i narciarstwem. Karierę zawodową z sukcesem łączy z wychowywaniem trzech synów.
Czytaj także: Dzięki eSkarbonkom Mastercard i akcji #MastercardGrazWOSP konto 31. Finału WOŚP zasiliło ponad 18 mln złotych
Doświadczenie zawodowe dyrektorki generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe
Marta Życińska dołączyła do Mastercard 7 lat temu. Początkowo kierowała działem marketingu w Polsce, a następnie awansowała na stanowisko wiceprezeski ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią, z sukcesem łącząc rozwój biznesu z działaniami marketingowymi na 20 rynkach.
W 2022 roku objęła stanowisko wiceprezeski ds. globalnego marketingu produktowego i B2B, odpowiadając w szczególności za obszar współpracy Mastercard z fintechami, a także usług przedpłaconych.
Marta Życińska jest liderką biznesową z wieloma osiągnięciami w zarządzaniu projektami realizującymi cele komercyjne w obszarach B2B i B2C, przy ścisłej współpracy z działami sprzedaży, rozwoju i produktu.
Przed dołączeniem do Mastercard, pracowała jako dyrektorka biura marketingu w Grupie PZU, gdzie przeprowadziła rebranding i odpowiadała za wsparcie sprzedaży, komunikację i digital marketing. Wcześniej była związana przez wiele lat z firmą telekomunikacyjną Orange, gdzie kierowała departamentem komunikacji B2C.
Marta Życińska dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą jako doradczyni biznesowa współpracując ze start-upami w rozwoju i skalowaniu ich biznesu. Jako mentorka wspiera aktywnie różnorodność i równe prawa w miejscu pracy, a także bierze udział w inicjatywach i projektach w obszarze DEI (różnorodność, równość, włączenie).
Niejednokrotnie zasiadała w kapitule konkursu Effie, w tym Effie Europe i Effie Global. Jest także laureatką nagrody Osobowość Roku w konkursie Dyrektor Marketingu Roku, a jej kampanie wygrały liczne nagrody Effie, Golden Drum, a także Cannes Lions.
Czytaj także: Wspólna akcja promocyjna banków z Grupy BPS i Mastercard
Umacnianie silnej pozycji Mastercard w branży technologii płatniczych
– Z wielką przyjemnością ogłaszam Martę dyrektorką generalną polskiego oddziału Mastercard Europe. Jestem przekonany, że jej doświadczenie, dotychczasowe osiągnięcia, a także energia i entuzjazm będą kluczowe dla dalszego umacniania silnej pozycji Mastercard w branży technologii płatniczych w Polsce – powiedział Peter Bakenecker, prezes Mastercard na region Europy Środkowej.
Bartosz Ciołkowski, dotychczasowy dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe, od stycznia 2023 pełni nową rolę w organizacji, jako dyrektor generalny na Europę Środkowo-Południową.