Marketing Premium na polu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

rzeka.250xGolf, skupiając na polach ludzi posiadających specyficzne cechy, tworzy interesującą grupę celową. Statystycznie; 85 % stanowią mężczyźni w wieku 30+, z czego 70 % - właściciele firm, 15%- kadra kierowniczo-zarządzająca, 10% - pracownicy placówek zagranicznych. Pozostaje także niewielka grupa osób nieskalsyfikowanych (5%). Jako sport o wizerunku premium, gromadzi wokół siebie ludzi dość zamożnych z zarobkami zdecydowanie powyżej średniej.

Przez wielu specjalistów golf jest postrzegany, jako jeden z trudniejszych technicznie sportów. Uderzenia piłki golfowej to: uchwyt, odpowiednie odprowadzenia rąk, założenia dobrej dźwigni, poprawna pozycja, płynny zamach, dobry kontakt główki kija z piłeczką  i na samym końcu – choć nie mniej ważne – odprowadzenie kija i rąk po uderzeniu.

Nie wspominamy nawet o wyborze odpowiedniego kija (a jest w czym wybierać), graniu z konkretnego podłoża oraz o celowaniu do dołka, którego średnica jest niewiele większa niż średnica piłeczki.

Mimo złej sławy – sportu dla ludzi leniwych, wymaga dobrej kondycji fizycznej, silnych nerwów i samodyscypliny. Często po tygodniu pracy, golfiści wstają z samego rana
by najpóźniej o 10, zacząć 18 dołkową rozgrywkę. Zdecydowanie nie są to domatorzy zarządzający swoim dniem przy pomocy pilota z kanapy. Czy można więc grać w golfa nie będąc człowiekiem cierpliwym, konsekwentnym i przede wszystkim aktywnym? Zdecydowanie nie!

Platforma marketingowa, jaką może stać się turniej golfowy, jest bardzo dobrym rozwiązaniem w ramach promocji produktów z wyższej półki. Takich, przy których zarówno sprzedaż jak i decyzja zakupowa po stronie Klienta wymaga czasu, przemyślenia, a niejednokrotnie też wiedzy z konkretnego zakresu. Nadaje się również idealnie do prezentacji produktów premium nieposiadających ogólnodostępnych touchpointów. Odpowiednio przygotowany Turniej golfowy daje możliwość nawiązywania bliższych relacji z Klientami, budowania sieci networkingowej, stając się tym samym, bardzo wdzięczną platformą do wszelkich działań B2B.

Decydując się na stworzenie Saxo Bank Golf League – Cykl turniejów golfowych, skupiliśmy się na oddaniu w ręce golfistów możliwości zapoznania się z potencjałem inwestowania na rynkach kapitałowych. Dotarliśmy tym samy do grupy osób, która swoją aktywnością, wytrwałością i doskonaleniem własnych umiejętności, idealnie oddaje charakter wytrawnego inwestora.

Boleslaw Michalski
CMO Poland
Senior Associate Marketing Manager – Central Eastern Europe Group