Koronawirus: 411 tys. nowych profili na Platformie Usług Elektronicznych ZUS
PUE ZUS to narzędzie, które umożliwia dostęp do usług elektronicznych świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Dzięki niemu można załatwić większość spraw przez Internet – bez wychodzenia z domu.
Klienci docenili PUE
Od 1 marca do 5 maja 2020 r. klienci złożyli 410 939 nowych profili. To prawie trzykrotny wzrost w stosunku do stycznia i lutego tego roku.
‒ Dzięki PUE można m.in. przejrzeć dane zgromadzone w ZUS, przekazać dokumenty ubezpieczeniowe, składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi.
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>
Przez PUE można również uzyskać dostęp do informacji o stanie konta ubezpieczonego oraz do informacji o wystawionych zwolnieniach lekarskich ‒ mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zaznacza również, że na stronie internetowej Zakładu można znaleźć szczegółowe informacje, w jaki sposób założyć profil na PUE.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>
‒ Aby założyć profil trzeba go zarejestrować i potwierdzić swoją tożsamość. Potwierdzić tożsamość można na wiele sposób m.in. za pomocą Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub osobiście w każdej placówce ZUS ‒ podkreśla prof. Uścińska.
ZUS ponownie otwarty na klientów
Od 4 maja 2020 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywrócił standardową obsługę klientów w placówkach.
U pracowników Zakładu w salach obsługi klientów będzie można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.
‒ W każdej placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych można również założyć profil na PUE i potwierdzić Profil Zaufany, który jest potrzebny np. do składania wniosków przez PUE ZUS ‒ wyjaśnia prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.