Konsorcjum z Grupy Arteria ponownie wygrywa przetarg na obsługę Infolinii PARP
Współpraca zakłada obsługę wnioskodawców i beneficjentów w ramach programów:
Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej, Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
Usługa realizowana jest w modelu omnichannel i obejmuje pięć kanałów kontaktu dostępnych w dwóch językach: polskim i angielskim.
Czytaj także: Finansowe wsparcie dla biznesu – przewodnik po naborach PARP
Nowości w obsłudze Infolinii PARP
Zakres projektu został istotnie rozszerzony. W nowym etapie współpracy uruchomiono m.in. nowy system IVR, który umożliwia samodzielne sprawdzenie statusu zgłoszenia, wdrożony zostanie autorski chat oparty na AI oraz zintegrowanym lokalnym model językowym (LLM) z bazą wiedzy konsultantów, co pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne udzielanie odpowiedzi.
Całość wspierana jest przez przygotowaną infrastrukturę technologiczną TrimTab, zaprojektowaną zgodnie z wymogami bezpieczeństwa sektora publicznego.
Równolegle zwiększono liczbę konsultantów i rozbudowano zespół operacyjny.
Pierwszym elementem nowej architektury technologicznej jest baza wiedzy oparta o AI, funkcjonująca jako lokalnie wdrożony model językowy (LLM). Działa ona na zasadzie zbliżonej do popularnych narzędzi konwersacyjnych, takich jak ChatGPT. Rozumie kontekst zapytań i wspiera prowadzenie naturalnych konwersacji.
Jej działanie ogranicza się do danych związanych z danym naborem prowadzonym przez PARP, przechowywanych na zabezpieczonych serwerach, co zapewnia pełną kontrolę nad informacjami i zgodność z wymaganiami bezpieczeństwa obowiązującymi w sektorze publicznym.
Drugim komponentem wdrożenia jest autorski chat oparty na AI, zapewniający wyższy poziom automatyzacji i szybkości reakcji. System został zintegrowany z dokumentacją naborów, a jego działanie pozwala konsultantom natychmiast otrzymywać odpowiedzi generowane przez AI na podstawie aktualnych informacji zawartych w dokumentacji naborowej.
Narzędzie będzie automatycznie aktualizowane wraz ze zmianami w dokumentacji, co zapewnia jego pełną aktualność i skuteczność w codziennej obsłudze zgłoszeń.
Czytaj także: Zdaniem PARP drony szansą dla polskich MSP
Wsparcie AI i bardziej dostępni konsultanci Infolinii PARP
– To już kolejny projekt, w którym wspólnie z TrimTab rozwijamy obsługę przedsiębiorców dla PARP. Łączymy nasze doświadczenie w prowadzeniu infolinii i komunikacji z użytkownikami z technologicznymi kompetencjami zespołu TrimTab.
Dzięki temu możemy nie tylko odpowiadać na bieżące potrzeby przedsiębiorców, ale też wprowadzać nowe standardy – rozszerzamy kanały kontaktu, zwiększamy dostępność konsultantów i wdrażamy rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które realnie poprawiają jakość obsługi – Małgorzata Pożoga, kierownik projektu, Contact Center.
Projekt Contact Center i TrimTab dla PARP został w czerwcu ‘25 nagrodzony tytułem „Najlepsza Współpraca Partnerska” w konkursie Polish Contact Center Awards, co potwierdza wysoką jakość relacji i skuteczność wypracowanego modelu działania.
– Zależy nam na tym, aby korzystanie z usług Infolinii PARP było jak najbardziej intuicyjne i odpowiadało na potrzeby naszych wnioskodawców, jest to możliwe m.in.: dzięki nowoczesnym narzędziom komunikacji, które sukcesywnie rozwijamy.
Kontynuacja współpracy z Contact Center i TrimTab to okazja by partnerska współpraca przekładała się na realne korzyści naszych klientów – dodaje Aneta Zielińska-Sroka, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wspólne działania Contact Center i TrimTab są częścią szerszej strategii Grupy Kapitałowej Arteria, która integruje kompetencje w zakresie obsługi klienta i nowoczesnych technologii, wspierających sektor publiczny oraz przedsiębiorców w skuteczniejszym komunikowaniu się z obywatelami i klientami.