Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
IT@BANK 2025
13 listopada 2025 r.
Pozostało:
1dni
9godzin
19minut
Kongres Finansowania Nieruchomości 2025
20-21 listopada 2025 r.
Pozostało:
8dni
9godzin
19minut
Kongres Rynku Instrumentów Pochodnych 2025
20 listopada 2025 r.
Pozostało:
8dni
9godzin
19minut
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
27dni
9godzin
19minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
125dni
9godzin
19minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie i innowacje
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie i innowacje
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

Klienci Grupy EFL mogą już korzystać z dotacji programu Mój elektryk

20.05.2022 12:36 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci Grupy EFL mogą już korzystać z dotacji  programu Mój elektryk
Źródło: EFL
Dzięki podpisanej 16 maja br. umowie z BOŚ klienci Grupy EFL będą mogli zawierać umowy z możliwością uzyskania dopłaty do zakupu pojazdów zeroemisyjnych. Przedsiębiorcy, rolnicy, instytucje publiczne czy stowarzyszenia i fundacje, którzy skorzystają ze specjalnej oferty leasingu, obniżą wpłatę początkową o nawet 70 tys. zł.

Należąca do Grupy EFL spółka Carefleet zawarła umowę z Bankiem Ochrony Środowiska i tym samym Grupa  dołączyła do programu Mój elektryk, realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dla swoich klientów, zainteresowanych zakupem nowych aut z napędem elektrycznym lub wodorowym, leasingodawca przygotował specjalną ofertę leasingu z wysokim wykupem i serwisem.

Program Mój elektryk dla klientów EFL

W przypadku samochodów osobowych do przewozu max. 8 osób o wartości do 225 tys. zł leasingobiorca może liczyć na dotację w wysokości 18 750 zł. Natomiast jeśli zadeklaruje średnioroczny przebieg pojazdu w wysokości co najmniej 15 tys. km, dopłata może wzrosnąć do 27 tys. zł.

Beneficjenci zainteresowani leasingiem pojazdów dostawczych mogą liczyć na dopłatę w wysokości do 50 tys. zł (do 20% kosztów kwalifikowanych), a przy zadeklarowanym średniorocznym przebiegu powyżej 20 tys. km rocznie do 70 tys. zł (do 30% kosztów kwalifikowanych).

Do skorzystania ze wsparcia w ramach Programy „Mój elektryk” Grupa EFL zaprasza przedsiębiorców, rolników indywidualnych, jednostki administracji publicznej, stowarzyszenia i fundacje czy spółdzielnie.

Czytaj także: Licznik elektromobilności: sieć ładowania nie nadąża za wzrostem liczby elektryków

Jedno okienko

Choć w realizację Programu są zaangażowane trzy instytucje (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Bank Ochrony Środowiska po stronie organizatorów Programu i Grupa EFL jako leasingodawca), to wszystkie formalności beneficjent załatwi w jednym miejscu i czasie z doradcą Grupy EFL. W tym podpisze dwie umowy – jedną na finansowanie z Carefleet, a drugą na dotację z Bankiem Ochrony Środowiska.

‒ Ekofloty nabierają w Polsce rozpędu i jesteśmy dumni, że mamy w tym swój udział. Wystarczy tylko spojrzeć na najnowsze dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego dotyczące rejestracji nowych osobówek. W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku łączna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyhamowała o ponad 13% rok do roku, podczas gdy aut elektrycznych z salonów wyjechało w tym czasie ponad dwa razy więcej niż rok temu.

Taki trend mamy już od kilku lat i choć wydawało się, że przystopuje go wojna w Ukrainie, to paradoksalnie może być odwrotnie. W dłuższej perspektywie, drożejąca ropa, uniezależnienie się od rosyjskich surowców mogą spowodować większy nacisk na rozwój elektromobilności.

I tak jak w przypadku sprzedaży pojazdów z tradycyjnymi napędami, tak i w „torcie pojazdów zeroemisyjnych”, większościowe udziały należą do firm, których e-inwestycje finansujemy już od wielu lat. Dlatego nie mogło nas zabraknąć wśród uczestników programu Mój elektryk – mówi Wojciech Przybył, członek Zarządu EFL.

Drożejąca ropa, uniezależnienie się od rosyjskich surowców mogą spowodować większy nacisk na rozwój elektromobilności

‒ Elektryfikacja flot samochodowych, rozpatrywana do niedawna w kategoriach wyzwań dalekiej przyszłości, dzieje się na naszych oczach. Choć trudno jeszcze mówić o elektro-mobilnej rewolucji w polskich przedsiębiorstwach, faktem jest, że samochodów „z wtyczką” w rodzimym biznesie systematycznie przybywa, w tym również tych użytkowanych przez klientów Carefleet.

Jako firma i cała grupa od lat wspieramy ekologiczne rozwiązania. Są one ważnym elementem naszej strategii. Cieszymy się z rosnącej z roku na rok ilości elektryków w naszej flocie oraz z faktu, że możemy odgrywać istotną rolę w rozwoju elektromobilności w Polsce. Dbałość o środowisko naturalne, to nasza wspólna misja.

Wierzę, że proponowana przez Carefleet oferta wynajmu oraz leasingu z wysokim wykupem i serwisem, którą przedsiębiorcy od teraz mogą łączyć również z nowym, rządowym wsparciem oferowanym w ramach programu Mój elektryk, zachęci przedsiębiorców do jeszcze większego zainteresowania pojazdami z napędem elektrycznym. Zachęcam do wspólnej pracy nad obniżaniem śladu węglowego ‒ mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu Carefleet S.A.

‒ Od początku uruchomienia programu Mój elektryk do BOŚ wpłynęło prawie 1900 wniosków o dotacje o łącznej wartości przekraczającej 60 mln zł. Spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach zainteresowanie Programem będzie rosło, co pozwoli przyspieszyć elektromobliność jeżdżących po naszych drogach pojazdów i realnie wesprzeć zieloną transformację polskiej gospodarki.

Rozpoczęcie współpracy z EFL – jednym z liderów rynku leasingu w Polsce – w tym przekonaniu tylko mnie utwierdza ‒ dodał Robert Kasprzak, wiceprezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska.  

Czytaj także: BOŚ: w programie „Mój elektryk” przyznano już ponad tysiąc dotacji do leasingu pojazdów zeroemisyjnych

Coraz więcej prądu w EFL

Grupa EFL jest aktywnym uczestnikiem zielonej rewolucji na polskich drogach. Wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych wyleasingowanych przez EFL w pandemicznym 2021 roku była aż o 88% wyższa niż przed rokiem i wyniosła prawie 50 mln zł. Najczęściej wybieraną przez klientów marką była Tesla.

Od początku uruchomienia programu Mój elektryk do BOŚ wpłynęło prawie 1900 wniosków o dotacje o łącznej wartości przekraczającej 60 mln zł

Duży udział w ekoflocie finansowanej przez Grupę EFL mają pojazdy ciężkie – wartość udzielonego finansowania wyniosła ponad 30 mln, przy ponad 44% wzroście rok do roku. EFL jest także liderem finansowania Tesli w Polsce. Tylko w 2021 roku wyleasingował ich 141 sztuk, ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej.

O programie Mój elektryk

Program Mój elektryk to projekt prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć, które polegają na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie – wsparcie zakupu/leasingu pojazdów z napędem elektrycznym lub wodorowym.

NFOŚiGW szacuje, że w ciągu 5 lat dofinansuje 35 tys. samochodów. Z łącznej puli 700 mln zł bezzwrotnego wsparcia finansowego mogą korzystać zarówno osoby fizyczne jak i przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje.

Nabór wniosków w programie Mój elektryk potrwa do końca 2025 roku lub wyczerpania puli środków.

Czytaj także: Dostawcze elektryki są już tańsze w zakupie i użytkowaniu niż diesle, ale ich podaż jest zbyt mała

Źródło: Europejski Fundusz Leasingowy / EFL
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Ochrony Środowiska / BOŚ BankBartosz OlejnikCarefleet SADofinansowanie / Dotacje / GrantyElektromobilnośćESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropejski Fundusz Leasingowy / EFLLeasingNarodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej / NFOŚiGWProgram Mój elektrykRobert KasprzakSamochody elektryczneWojciech Przybył
Autor mb
Źródło aleBank.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Piotr Bujak,
Gospodarka
Jak wykorzystać wydatki zbrojeniowe do wzmocnienia rozwoju gospodarczego Polski?
banknoty, kostki z napisem PIT, CIT, VAT
Gospodarka
Polski system podatkowy jednym z najgorszych wśród państw OECD
sylwetka, Elon Musk, czerwone tło, logo Tesla
Gospodarka
Elon Musk bilionerem, co z tego wynika?
Standard & Poor's, S&P
Gospodarka
Agencja S&P potwierdziła rating Polski na poziomie „A-” ze stabilną perspektywą

Najnowsze

Napis bank na budynku
Bankowość spółdzielcza
Dla banków spółdzielczych niższa podwyżka stawki CIT
Franz Kafka – wybitny urzędnik w Generali
Z rynku finansowego
Franz Kafka – wybitny urzędnik w Generali
Michał Stajniak, wicedyrektor Działu Analiz XTB.
Gospodarka
Krajowa „inflacja czekoladowa” najwyższa w Europie
logo Rada Przedsiębiorczości
Rynek pracy
Rada Przedsiębiorczości krytycznie ocenia projekt ustawy o PIP
mężczyzna trzymający tablet z wykresami na ekranie
Z rynku finansowego
Czeski Jet Investment utworzył czwarty fundusz private equity na przejęcia spółek w Europie Środkowej
statek, morze, AWS zbuduje Fastnet, kabel transatlantycki o wysokiej przepustowości łączący USA i Europę
Technologie i innowacje
AWS zbuduje Fastnet, kabel transatlantycki o wysokiej przepustowości łączący USA i Europę
„Otwarci na ludzi” - dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
Bankowość spółdzielcza
„Otwarci na ludzi” – dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
flaga UE, AI ACT
Edukacja finansowa
„AI w usługach płatniczych. Automatyzacja, personalizacja i wyzwania regulacyjne w świetle AI Act” – relacja z webinaru PAB WIB

Zobacz także

Elektrownia atomowa
ESG
Finansowanie budowy i eksploatacji elektrowni jądrowych będzie łatwiejsze
Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim
ESG
Dwie nagrody EFFIE 2025 dla kampanii emerytalnej ING
Visa, logo
ESG
Robert Lewandowski globalnym ambasadorem Visa podczas Mistrzostw Świata FIFA 2026™
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}