Klienci 267 banków spółdzielczych z grupy BPS mogą już online potwierdzać swoją tożsamość za pomocą mojeID

Klienci 267 banków spółdzielczych z grupy BPS mogą już online potwierdzać swoją tożsamość za pomocą mojeID
Źródło: Bank BPS SA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci kolejnych 98 banków spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, trzech współpracujących banków oraz Banku BPS mogą potwierdzać swoją tożsamość online za pomocą mojeID - usługi dostarczanej przez KIR. Tym samym usługa mojeID jest już dostępna w 267 Bankach Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, sześciu bankach współpracujących oraz w Banku BPS.

mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej.

Klient banku może potwierdzić swoje dane szybko i bezpiecznie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu.

Użytkownik usługi mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną

Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji.

Integracja z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym

Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik usługi mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.

Oznacza to dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych, czy telekomunikacyjnych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.

Ponadto, osoby posługujące się Profilem Zaufanym mogą teraz zapisać się online na szczepienia przeciwko COVID-19.

Czytaj także: WOŚP: ponad 33 000 złotych w eSkarbonce Grupy BPS

Tożsamość cyfrowa, mojeID, Profil Zaufany

– Dostęp do różnych usług cyfrowych i załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu, tylko za pomocą komputera, stało się w ostatnich miesiącach powszechne i wiele wskazuje na to, że ten trend się utrzyma.

Przekonujemy się, jakie to wygodne i proste. Użytkownicy bankowości internetowej mają do dyspozycji nie tylko narzędzie do zarządzania domowym budżetem, ale także, dzięki usłudze mojeID i Profil Zaufany, cyfrowe narzędzie do potwierdzania swojej tożsamości przez Internet.

Znaczna część banków spółdzielczych z Grupy BPS już w lipcu zeszłego roku wdrożyła mojeID, co spotkało się z dużym zainteresowaniem ich klientów. Dziś przyszedł czas na kolejne Banki Spółdzielcze i Bank BPS.

Użytkownicy bankowości internetowej mają do dyspozycji dzięki usłudze mojeID i Profil Zaufany, cyfrowe narzędzie do potwierdzania swojej tożsamości przez Internet

Cieszę się, że mojeID zyskuje popularność w coraz szerszych kręgach naszych klientów. Ułatwia funkcjonowanie w pandemicznych czasach i doskonale spełnia swoją funkcję – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS, zrzeszającego banki spółdzielcze.

Czytaj także: Jakie są oczekiwania klienta banku spółdzielczego?

mojeID to technologiczny skok w przyszłość

– Rozwój usług zdalnych nie jest możliwy bez tożsamości cyfrowej. Wdrożenie mojeID jest więc technologicznym i procesowym skokiem w przyszłość. Banki spółdzielcze, które są liderami pod względem tempa implementowania wszelkich nowinek technologicznych, są tego w pełni świadome.

Upowszechnienie mojeID z pewnością przyczyni się do intensywniejszego rozwoju cyfrowej gospodarki, zarówno w wymiarze komercyjnym jak i administracyjnym. W bliskim partnerstwie z sektorem bankowości spółdzielczej konsekwentnie pracujemy nad tym zadaniemmówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

Rozwój usług zdalnych nie jest możliwy bez tożsamości cyfrowej

mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych sektorów gospodarki. KIR prowadzi intensywne prace wdrożeniowe z kolejnymi dostawcami usług oraz bankami jako dostawcami tożsamości.

Czytaj także: Konwent na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości Spółdzielczej: gospodarka 4.0 szansą dla banków spółdzielczych

Obecnie oprócz banków spółdzielczych, dostawcami tożsamości w usłudze mojeID, jest pięć banków komercyjnych. Liczba aktywnych klientów bankowości elektronicznej mogących korzystać z usługi mojeID wynosi blisko 13 mln.

Wdrożenie w kolejnych Bankach Spółdzielczych Grupy BPS planowane jest do końca pierwszego półrocza 2021 roku.

Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl

Źródło: Bank Polskiej Spółdzielczości / Bank BPS