Klienci 267 banków spółdzielczych z grupy BPS mogą już online potwierdzać swoją tożsamość za pomocą mojeID
mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej.
Klient banku może potwierdzić swoje dane szybko i bezpiecznie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu.
Użytkownik usługi mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną
Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji.
Integracja z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym
Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik usługi mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.
Oznacza to dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych, czy telekomunikacyjnych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Ponadto, osoby posługujące się Profilem Zaufanym mogą teraz zapisać się online na szczepienia przeciwko COVID-19.
Czytaj także: WOŚP: ponad 33 000 złotych w eSkarbonce Grupy BPS
Tożsamość cyfrowa, mojeID, Profil Zaufany
– Dostęp do różnych usług cyfrowych i załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu, tylko za pomocą komputera, stało się w ostatnich miesiącach powszechne i wiele wskazuje na to, że ten trend się utrzyma.
Przekonujemy się, jakie to wygodne i proste. Użytkownicy bankowości internetowej mają do dyspozycji nie tylko narzędzie do zarządzania domowym budżetem, ale także, dzięki usłudze mojeID i Profil Zaufany, cyfrowe narzędzie do potwierdzania swojej tożsamości przez Internet.
Znaczna część banków spółdzielczych z Grupy BPS już w lipcu zeszłego roku wdrożyła mojeID, co spotkało się z dużym zainteresowaniem ich klientów. Dziś przyszedł czas na kolejne Banki Spółdzielcze i Bank BPS.
Użytkownicy bankowości internetowej mają do dyspozycji dzięki usłudze mojeID i Profil Zaufany, cyfrowe narzędzie do potwierdzania swojej tożsamości przez Internet
Cieszę się, że mojeID zyskuje popularność w coraz szerszych kręgach naszych klientów. Ułatwia funkcjonowanie w pandemicznych czasach i doskonale spełnia swoją funkcję – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS, zrzeszającego banki spółdzielcze.
Czytaj także: Jakie są oczekiwania klienta banku spółdzielczego?
mojeID to technologiczny skok w przyszłość
– Rozwój usług zdalnych nie jest możliwy bez tożsamości cyfrowej. Wdrożenie mojeID jest więc technologicznym i procesowym skokiem w przyszłość. Banki spółdzielcze, które są liderami pod względem tempa implementowania wszelkich nowinek technologicznych, są tego w pełni świadome.
Upowszechnienie mojeID z pewnością przyczyni się do intensywniejszego rozwoju cyfrowej gospodarki, zarówno w wymiarze komercyjnym jak i administracyjnym. W bliskim partnerstwie z sektorem bankowości spółdzielczej konsekwentnie pracujemy nad tym zadaniem – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.
Rozwój usług zdalnych nie jest możliwy bez tożsamości cyfrowej
mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych sektorów gospodarki. KIR prowadzi intensywne prace wdrożeniowe z kolejnymi dostawcami usług oraz bankami jako dostawcami tożsamości.
Czytaj także: Konwent na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości Spółdzielczej: gospodarka 4.0 szansą dla banków spółdzielczych
Obecnie oprócz banków spółdzielczych, dostawcami tożsamości w usłudze mojeID, jest pięć banków komercyjnych. Liczba aktywnych klientów bankowości elektronicznej mogących korzystać z usługi mojeID wynosi blisko 13 mln.
Wdrożenie w kolejnych Bankach Spółdzielczych Grupy BPS planowane jest do końca pierwszego półrocza 2021 roku.
Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl