Kierowcy mogą zapłacić zbliżeniowo za ładowanie elektryka

Kierowcy mogą zapłacić zbliżeniowo za ładowanie elektryka
Fot. stock.adobe.com / ND STOCK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PolCard from Fiserv zintegrował terminale płatnicze z ładowarkami elektrycznymi marki SOLA. Dzięki temu wdrożeniu kierowcy aut na prąd mogą zapłacić za ładowanie zbliżeniowo kartą, telefonem bądź zegarkiem, za pośrednictwem samoobsługowego terminala zainstalowanego w urządzeniu. Znika również konieczność instalacji na telefonie wielu aplikacji poszczególnych operatorów sieci ładowarek, poinformowała Firma.

– Do tej pory rozliczanie się za ładowanie samochodu elektrycznego było bardziej skomplikowane, ponieważ kierowca musiał posiadać w telefonie aplikację danego operatora sieci stacji ładowania bądź też specjalną kartę. Od teraz, dzięki współpracy PolCard from Fiserv i producenta ładowarek marki SOLA, kierowcy mogą wygodnie płacić kartą płatniczą, również zbliżeniowo, bez konieczności instalacji na smartfonie wielu różnych aplikacji.

Z pierwszych kilku ładowarek zintegrowanych z terminalem płatniczym można już korzystać m.in. w Warszawie, Krośnie czy Tarnowie – mówi Elżbieta Burliga, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv.

Integracja terminala płatniczego z ładowarką do elektryka jest wyjściem naprzeciw unijnemu programowi Fit for 55, którego elementem ma być obowiązkowa dywersyfikacja sposobów płatności za usługę ładowania.

Za pośrednictwem terminali PolCard from Fiserv, zintegrowanych z ładowarkami Sola, klienci mogą zrealizować transakcję dużo szybciej i wygodniej niż dotychczas.

Czytaj także: Elektromobilność: powstanie 30 stacji ładowania przy parkach handlowych

Polski rynek aut elektrycznych nabiera rozpędu

Jak wynika z raportu EV Klub Polska[1] liczba aut elektrycznych w Polsce stale rośnie – od stycznia do końca września 2023 r. zarejestrowano w naszym kraju 12 162 nowych, osobowych samochodów z tym napędem. To o 54 proc. więcej niż w tym samym czasie 2022 roku (w okresie od stycznia do września 2022 było to 7914 szt.).

– Jak pokazują dane, rynek elektromobilności rozwija się w naszym kraju bardzo szybko, dlatego ważne jest, aby proces ładowania, jak i płatność, przebiegały sprawnie. Obecnie każdy operator posługuje się swoją własną kartą bądź aplikacją do realizacji transakcji za doładowanie elektryków.

Integracja terminali płatniczych od PolCard from Fiserv z naszymi ładowarkami i możliwość płatności kartą, telefonem lub zegarkiem przy urządzeniu będzie ogromnym ułatwieniem dla kierowców – mówi Mateusz Krzysztoń z SOLA EV.

Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec maja funkcjonowało w Polsce ponad 2,8 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, na których znajdowało się prawie 5,6 tys. ładowarek. To o ponad 10 proc. więcej niż na koniec 2022 r. Co więcej, według PSPA do 2030 r. liczba punktów ładowania elektryków w Polsce wzrośnie do prawie 100 tysięcy.

Czytaj także: Powstaje nowa ogólnopolska sieć ładowania dla aut elektrycznych i hybrydowych

***

[1] Raport z użytkowania pojazdów elektrycznych | autoEXPERT

Źródło: PolCard from Fiserv