Już ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodzi spoza Polski

Już ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodzi spoza Polski
Rafał Brzoska. Źródło: InPost
Grupa InPost zakończyła II kwartał 2025 roku z bardzo dobrymi wynikami, które były efektem przyspieszonej ekspansji zagranicznej i rozbudowy sieci OOH. W tym okresie dostarczyliśmy 324 miliony przesyłek, co przekłada się na 23-procentowy wzrost w skali roku i przewyższa tempo rozwoju branży e-commerce na naszych kluczowych rynkach. Co istotne, po raz pierwszy, ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski, co potwierdza efektywność naszej strategii międzynarodowej, mówi Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost Group podsumowując wyniki spółki w II kwartale 2025 roku.

W II kwartale 2025 roku Grupa InPost dostarczyła 324 miliony przesyłek, co stanowi wzrost o 23% r/r i przewyższa tempo rozwoju rynku e-commerce na kluczowych rynkach.

Największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+177% r/r), co jest efektem włączenia firmy Yodel do Grupy. Kolejne wzrosty zanotowano w segmencie Eurozone  (+10% r/r) i w Polsce (+6% r/r).

Przychody Grupy osiągnęły 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 34,7% r/r. Głównym motorem wzrostu były bardzo dobre wyniki w Wielkiej Brytanii (+303% r/r), a także solidny wzrost w Eurozone (+9,6% r/r) i w Polsce (+7,3% r/r). Ponad 50% przychodów Grupy w II kwartale 2025 roku wygenerowano poza Polską.

Czytaj także: InPost przejmuje jedną z największych firm kurierskich w Wielkiej Brytanii

Trzykrotny wzrost wolumenów w Wielkiej Brytanii

„Wielka Brytania staje się jednym z głównych motorów wzrostu, odnotowując niemal trzykrotny wzrost wolumenów, na który wpływ miała zarówno akwizycja spółki Yodel, jak i dalszy rozwój organiczny.

Pod względem operacyjnym, osiągnęliśmy istotny kamień milowy – nasza zagraniczna sieć maszyn Paczkomat, z liczbą ponad 27 000 urządzeń, jest obecnie większa niż sieć w Polsce. Dzięki temu, pozostajemy liderem w segmencie automatów paczkowych na wszystkich kluczowych dla nas rynkach.

Oprócz intensywnych inwestycji w rozwój organiczny, rok 2025 jest także rokiem strategicznych akwizycji. Przejęcie Yodel sprawiło, że Wielka Brytania stała się naszym drugim co do wielkości rynkiem oraz priorytetowym obszarem wzrostu na arenie międzynarodowej.

Niedawno sfinalizowaliśmy również przejęcie spółki Sending, co ma na celu wsparcie ekspansji na obiecującym Półwyspie Iberyjskim. Ponadto, wczoraj objęliśmy mniejszościowy pakiet w Bloq.it – firmie specjalizującej się w zasilanych bateryjnie automatach paczkowych – co przyspieszy skalowanie naszej sieci OOH” – mówi Rafał Brzoska, cytowany w informacji prasowej spółki.

Czytaj także: InPost Pay ma już 7,5 mln użytkowników

Prognozy dalszego wzrostu

InPost oczekuje, że w III kwartale 2025 roku Grupa odnotuje wzrost rok do roku na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent.

W Polsce, przewiduje powrót do wysokiego, jednocyfrowego wzrostu wolumenu w ujęciu rocznym, który wciąż będzie przewyższał ożywiający się rynek e-commerce.

Na rynkach międzynarodowych prognozuje około 70-procentowy wzrost wolumenu InPost w III kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim, uwzględniający konsolidację Yodel.

„W przyszłości nadal będziemy koncentrować się na rozbudowie sieci, wzmacnianiu relacji z klientami oraz wykorzystywaniu synergii wynikających z przeprowadzonych akwizycji” – podsumował Rafał Brzoska.

Źródło: InPost