InPost rozpoczął w Wielkiej Brytanii współpracę strategiczną z eBay
Nowe partnerstwo zapewni klientom eBay w Wielkiej Brytanii dostęp do ogólnokrajowej sieci maszyn Paczkomat® i punktów Out of Home (OOH) InPost, czytamy w informacji prasowej.
Nowe partnerstwo zapewni klientom eBay w Wielkiej Brytanii dostęp do ogólnokrajowej sieci maszyn Paczkomat® i punktów Out of Home (OOH) InPost, czytamy w informacji prasowej.
Grupa InPost objęła mecenat strategiczny nad Fundacją Speakleash – organizacją działającą na rzecz rozwoju Suwerennego AI i właścicielem rodziny modeli Bielik. Założyciel InPost Rafał Brzoska został przewodniczącym Rady Biznesowej wspierającej ten projekt, poinformowała firma.
W ciągu kilku miesięcy maszyny Paczkomat® pojawią przed setkami oddziałów brytyjskiej poczty, czytamy w informacji prasowej InPost.
Grupa InPost odnotowała w III kwartalle 2025 roku wzrost przychodów o 49% r/r do 3,8 mld zł oraz wolumenu o 34% r/r do 351,5 mln, poinformowała spółka.
Grupa InPost wprowadza urządzenia Paczkomat do nowego typu lokalizacji. W ramach współpracy z Bankiem BNP Paribas maszyny Paczkomat zostaną zainstalowane w strefach całodobowych Centrów Klienta, tworząc unikalne połączenie świata finansów i logistyki. Początkowo maszyny trafią do placówek w sześciu miastach: Warszawie, Krakowie, Białymstoku, Gdyni, Opolu i Kutnie, czytamy w informacji prasowej firmy.
W Wielkiej Brytanii InPost ma już 12 000 maszyn Paczkomat, a we Francji, spółka zależna Grupy InPost Mondial Relay zwiększyła liczbę urządzeń do 9000, czytamy w komunikacie prasowym.
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, aktywnie współpracuje z samorządami terytorialnymi oraz lokalnymi społecznościami w myśl idei społecznej odpowiedzialności biznesu. W ciągu 4 lat udało się zrealizować blisko 150 inicjatyw na rzecz poprawy jakości życia mieszkańców. Od września ‘25, program będzie kontynuowany pod nową nazwą – InPost for Cities – zastępując dotychczasowy „InPost Green City”, czytamy w komunikacie prasowym Grupy.
Grupa InPost zakończyła II kwartał 2025 roku z bardzo dobrymi wynikami, które były efektem przyspieszonej ekspansji zagranicznej i rozbudowy sieci OOH. W tym okresie dostarczyliśmy 324 miliony przesyłek, co przekłada się na 23-procentowy wzrost w skali roku i przewyższa tempo rozwoju branży e-commerce na naszych kluczowych rynkach. Co istotne, po raz pierwszy, ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski, co potwierdza efektywność naszej strategii międzynarodowej, mówi Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost Group podsumowując wyniki spółki w II kwartale 2025 roku.
InPost uruchomił sklep internetowy outofthebox.pl w którym klienci mogą nabyć oryginalne produkty tworzone w większości przy współpracy z polskimi producentami. Paczkokurtka, mebelki z tektury czy limitowane klocki Paczkomat® to produkty ciekawe wzorniczo i użytkowo, które trudno znaleźć w innych sklepach w Polsce. W katalogu znajdziemy m.in. przedmioty codziennego użytku, akcesoria do domu, ubrania, zabawki czy też materiały do pakowania paczek. Oferta sklepu będzie systematycznie wzbogacana o nowe produkty, poinformowała Firma.
InPost nawiązał nowe partnerstwa z operatorami sieci transportu publicznego w Rzymie, Manchesterze i Barcelonie. Mieszkańcy tych miast będą mogli skorzystać z sieci urządzeń Paczkomat® na przystankach autobusowych oraz stacjach metra. Jest to kolejny, strategiczny krok w rozwoju grupy na rynkach europejskich, poinformowała Firma.
InPost jest coraz bliżej stworzenia neutralnej dla środowiska formy dostawy. Systematyczne inwestowanie i poszerzanie floty aut elektrycznych umożliwiły firmie InPost na dostarczenie aż 29 940 438 przesyłek przy wykorzystaniu zeroemisyjnej floty. Na koniec 2022 roku po polskich drogach poruszało się 463 samochodów elektrycznych z logo InPost, które pokonały wspólnie prawie 8 mln kilometrów, poinformowała Firma.
Grupa InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – dostarczyła w 2022 roku 744,9 mln przesyłek, o 44% więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek (+20% r/r). Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 236,5 mln sztuk (+153% r/r), w tym Mondial Relay dostarczył 213,1 mln przesyłek (+151% r/r), wylicza Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
InPost wdraża na kolejnych rynkach europejskich, francuskim i włoskim, innowacyjne rozwiązania technologiczne. Dzięki rozszerzeniu oferty o aplikację InPost we Francji oraz wdrożeniu opcji paperless we Włoszech klienci będą mogli korzystać z rozwiązań, które zrewolucjonizowały rynek dostaw w Polsce. Z kolei w Portugalii InPost powiększył do ponad 700 sieć swoich punktów PUDO, poinformowała Firma.
W Polsce w III kwartale, mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego InPost zwiększył liczbę swoich klientów klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Wolumen przesyłek wyniósł 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln. Liczba urządzeń Paczkomat w Polsce wzrosła od początku roku o 17% do 19 254 – poinformowano dziennikarzy podczas konferencji prasowej spółki.
Najlepszą drogą do skutecznego zapobiegania i neutralizacji ryzyk zagrażających działalności firmy – czy to z zewnątrz, czy to od wewnątrz, jest wdrożenie kultury uwrażliwionej na ryzyko – tzw. risk-aware culture. Definiuje się ją jako fundament wartości, wiedzy, przekonań, zrozumienia i komunikacji w zakresie ryzyka związanego z celami organizacji oraz aktywów niezbędnych do osiągnięcia tych celów, pisze Magdalena Ociepka, Dyrektor Operacji Finansowych i Ryzyka Grupy InPost S.A.
Zarządzanie ryzykiem jest immanentnym elementem dobrze pojmowanego ładu korporacyjnego, zwłaszcza wobec rosnących oczekiwań inwestorów i pozostałych interesariuszy co do przejrzystości raportowania i zarządzania podmiotami, pisze Magdalena Ociepka, Dyrektor Operacji Finansowych i Ryzyka Grupy InPost S.A.
InPost powiększa flotę o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz, które dołączą do obecnej floty samochodów elektrycznych InPost. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do Paczkomatów® w miastach partnerskich programu Green City, poinformowała Firma.