Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
65dni
16godzin
15minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
86dni
16godzin
15minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

JLL Polska ogłasza strategię uwzględniającą cele ESG

13.12.2021 15:45 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
JLL Polska ogłasza strategię uwzględniającą cele ESG
Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce. Źródło: JLL
JLL, największa firma doradztwa real estate w Polsce, wprowadza nową strategię w oparciu o jej globalną wizję transformacji Net-Zero, czytamy w komunikacie Spółki.

W ramach strategii Spółka planuje:

– zwiększyć swoje zaangażowanie w obszarze doradztwa strategicznego, transformując biznesy swoich partnerów zgodnie z najlepszymi praktykami ESG;

– wspierać pozyskiwanie i alokowanie kapitału, wprowadzając kompleksowe usługi corporate finance;

– rozwijać ofertę doradztwa w zakresie konsolidacji w obszarach energetyki odnawialnej
i infrastruktury;

– pomagać polskim klientom wdrażać najlepsze globalne praktyki z zakresu różnorodności i zaangażowania (Diversity & Inclusion);

– kontynuować rozwój centrum zaawansowanych analiz dla regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu;

– wzmacniać swoją pozycję na rynkach lokalnych i utrzymać pozycję wiodącego eksperta rynku nieruchomości.

Przede wszystkim cele zrównoważonego rozwoju

Ogłoszona właśnie przez JLL strategia rozwoju firmy w Polsce w centrum zainteresowania stawia m.in. cele zrównoważonego rozwoju. Dlaczego? Bo jak twierdzą eksperci, ok. 40 proc. emisji CO2 pochodzi z nieruchomości, z czego 60 ‒ 70 proc. w samych miastach.

Firma (…) podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych

Po niedawnym wystąpieniu JLL na COP26 w Glasgow, podczas spotkania z pracownikami, Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce podkreślił:

‒ Jako firma czujemy odpowiedzialność, aby być rzecznikiem ESG naszego sektora i polskiej gospodarki. Jesteśmy w unikalnym miejscu, wspierając wysiłek wszystkich branż i inicjując strategiczny dialog z ich liderami.

Dla żadnej firmy lub inwestora w tym dziesięcioleciu nie będzie większego wyzwania niż zielona transformacja i związane z nią pytania dotyczące nowych technologii, alokacji kapitału, optymalizacji zasobów i angażowania pracowników, a także projektowania środowiska pracy ‒ podkreślił.

Czytaj także: Prezes BOŚ: transformacja gospodarki w stronę neutralności klimatycznej to największe wyzwanie najbliższych 50 lat

Konkretne rozwiązania dla partnerów

JLL wyposaży swoich partnerów w wiedzę i narzędzia, które umożliwią transformację biznesów w kierunku ESG oraz wesprze proaktywne gospodarowanie zasobami, które pozwoli realizować ich cele rozwoju.

(JLL) za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce

‒ Jako członek World Economic Forum staramy się kształtować globalną agendę rozmów na temat ESG, dziś przenosimy ją do polskiej rzeczywistości oferując konkretne rozwiązania. Klienci dobrze znają JLL jako eksperta transakcji i badań rynku nieruchomości. Chcemy również być ich strategicznym partnerem, doradzając w całym zakresie zagadnień, z jakimi mierzą się dziś zarządy ‒ dodaje Mateusz Bonca.

JLL jako jeden z liderów na rynku nieruchomości chce zapewnić realną zmianę w tym zakresie. Firma nie tylko podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych. Za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce.

Czytaj także: Coraz więcej zeroemisyjnych inwestycji w sektorze budownictwa mieszkań na wynajem

Redukcja emisji w budynkach

Rosnąca świadomość ekologiczna, oczekiwania najemców i inwestorów, a także regulacje międzynarodowe, w tym unijne, są czynnikami, które obecnie motywują firmy w kierunku takich działań. Jednocześnie, jak wynika z badania „Responsible Real Estate – Decarbonizing the Built Environment”przeprowadzonego dla JLL, jedynie 18 proc. organizacji dysponuje planem redukcji emisji w swoich budynkach.

Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych. W tym celu rozbudowane zostaną kompetencje zespołów w już działających biurach w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Łodzi. Firma będzie jeszcze ściślej współdziałać ze społecznościami lokalnymi i w ten sposób wpływać na kształtowanie przestrzeni, w której wszyscy funkcjonujemy.

‒ Tak głębokich zmian nie wystarczy wprowadzić na poziomie centralnym, dlatego jednym z priorytetów JLL w nowej strategii jest zintensyfikowanie współpracy zarówno na zewnątrz organizacji, jak i w niej samej. Zachęcamy pracowników do jeszcze pełniejszego zaangażowania w funkcjonowanie lokalnych społeczności i organizacji. Czerpiemy z kapitału różnorodności, jaki wynika ze skali naszej działalności w Polsce.

Stawiamy na indywidualny rozwój ponad 1500 profesjonalistów, których JLL zatrudnia w całym kraju, po to, by jeszcze lepiej wykorzystać efekty synergii płynące z szerokiego wachlarza kompetencji, jakie znajdują się w naszym zespole – tłumaczy Mateusz Bonca.

Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych

Spółka spodziewa się, że oferowanie nowych rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów, przy utrzymaniu dzisiejszej wiodącej pozycji w obszarach transakcyjnych, przyniesie najszybszy wzrost skali działalności od ponad dekady.

Czytaj także: Coraz większy wpływ czynników ESG na rynek nieruchomości

Źródło: Jones Lang LaSalle / JLL
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Dwutlenek węgla / CO2ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGazy cieplarnianeJones Lang LaSalle / JLLMateusz BoncaNieruchomościZielona energiaZielony ŁadZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło aleBank.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}