Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
89dni
11godzin
17minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

JLL Polska ogłasza strategię uwzględniającą cele ESG

13.12.2021 15:45 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
JLL Polska ogłasza strategię uwzględniającą cele ESG
Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce. Źródło: JLL
JLL, największa firma doradztwa real estate w Polsce, wprowadza nową strategię w oparciu o jej globalną wizję transformacji Net-Zero, czytamy w komunikacie Spółki.

W ramach strategii Spółka planuje:

– zwiększyć swoje zaangażowanie w obszarze doradztwa strategicznego, transformując biznesy swoich partnerów zgodnie z najlepszymi praktykami ESG;

– wspierać pozyskiwanie i alokowanie kapitału, wprowadzając kompleksowe usługi corporate finance;

– rozwijać ofertę doradztwa w zakresie konsolidacji w obszarach energetyki odnawialnej
i infrastruktury;

– pomagać polskim klientom wdrażać najlepsze globalne praktyki z zakresu różnorodności i zaangażowania (Diversity & Inclusion);

– kontynuować rozwój centrum zaawansowanych analiz dla regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu;

– wzmacniać swoją pozycję na rynkach lokalnych i utrzymać pozycję wiodącego eksperta rynku nieruchomości.

Przede wszystkim cele zrównoważonego rozwoju

Ogłoszona właśnie przez JLL strategia rozwoju firmy w Polsce w centrum zainteresowania stawia m.in. cele zrównoważonego rozwoju. Dlaczego? Bo jak twierdzą eksperci, ok. 40 proc. emisji CO2 pochodzi z nieruchomości, z czego 60 ‒ 70 proc. w samych miastach.

Firma (…) podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych

Po niedawnym wystąpieniu JLL na COP26 w Glasgow, podczas spotkania z pracownikami, Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce podkreślił:

‒ Jako firma czujemy odpowiedzialność, aby być rzecznikiem ESG naszego sektora i polskiej gospodarki. Jesteśmy w unikalnym miejscu, wspierając wysiłek wszystkich branż i inicjując strategiczny dialog z ich liderami.

Dla żadnej firmy lub inwestora w tym dziesięcioleciu nie będzie większego wyzwania niż zielona transformacja i związane z nią pytania dotyczące nowych technologii, alokacji kapitału, optymalizacji zasobów i angażowania pracowników, a także projektowania środowiska pracy ‒ podkreślił.

Czytaj także: Prezes BOŚ: transformacja gospodarki w stronę neutralności klimatycznej to największe wyzwanie najbliższych 50 lat

Konkretne rozwiązania dla partnerów

JLL wyposaży swoich partnerów w wiedzę i narzędzia, które umożliwią transformację biznesów w kierunku ESG oraz wesprze proaktywne gospodarowanie zasobami, które pozwoli realizować ich cele rozwoju.

(JLL) za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce

‒ Jako członek World Economic Forum staramy się kształtować globalną agendę rozmów na temat ESG, dziś przenosimy ją do polskiej rzeczywistości oferując konkretne rozwiązania. Klienci dobrze znają JLL jako eksperta transakcji i badań rynku nieruchomości. Chcemy również być ich strategicznym partnerem, doradzając w całym zakresie zagadnień, z jakimi mierzą się dziś zarządy ‒ dodaje Mateusz Bonca.

JLL jako jeden z liderów na rynku nieruchomości chce zapewnić realną zmianę w tym zakresie. Firma nie tylko podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych. Za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce.

Czytaj także: Coraz więcej zeroemisyjnych inwestycji w sektorze budownictwa mieszkań na wynajem

Redukcja emisji w budynkach

Rosnąca świadomość ekologiczna, oczekiwania najemców i inwestorów, a także regulacje międzynarodowe, w tym unijne, są czynnikami, które obecnie motywują firmy w kierunku takich działań. Jednocześnie, jak wynika z badania „Responsible Real Estate – Decarbonizing the Built Environment”przeprowadzonego dla JLL, jedynie 18 proc. organizacji dysponuje planem redukcji emisji w swoich budynkach.

Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych. W tym celu rozbudowane zostaną kompetencje zespołów w już działających biurach w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Łodzi. Firma będzie jeszcze ściślej współdziałać ze społecznościami lokalnymi i w ten sposób wpływać na kształtowanie przestrzeni, w której wszyscy funkcjonujemy.

‒ Tak głębokich zmian nie wystarczy wprowadzić na poziomie centralnym, dlatego jednym z priorytetów JLL w nowej strategii jest zintensyfikowanie współpracy zarówno na zewnątrz organizacji, jak i w niej samej. Zachęcamy pracowników do jeszcze pełniejszego zaangażowania w funkcjonowanie lokalnych społeczności i organizacji. Czerpiemy z kapitału różnorodności, jaki wynika ze skali naszej działalności w Polsce.

Stawiamy na indywidualny rozwój ponad 1500 profesjonalistów, których JLL zatrudnia w całym kraju, po to, by jeszcze lepiej wykorzystać efekty synergii płynące z szerokiego wachlarza kompetencji, jakie znajdują się w naszym zespole – tłumaczy Mateusz Bonca.

Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych

Spółka spodziewa się, że oferowanie nowych rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów, przy utrzymaniu dzisiejszej wiodącej pozycji w obszarach transakcyjnych, przyniesie najszybszy wzrost skali działalności od ponad dekady.

Czytaj także: Coraz większy wpływ czynników ESG na rynek nieruchomości

Źródło: Jones Lang LaSalle / JLL
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Dwutlenek węgla / CO2ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGazy cieplarnianeJones Lang LaSalle / JLLMateusz BoncaNieruchomościZielona energiaZielony ŁadZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło aleBank.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

dr Jacek Furga
Multimedia
Zapowiada się rekordowy rok dla budownictwa mieszkaniowego i rynku kredytów hipotecznych
Cyberbezpieczeństwo
Porozumienie o współpracy w obszarze bezpieczeństwa tożsamości elektronicznej
znak paragraf na tle flagi UE i USA
Z rynku finansowego
Prawo i asymetria w stosunkach między Unią Europejską a USA
budynek Ministerstwa Finansów
Z rynku finansowego
Ministerstwo Finansów pracuje nad regulacjami powiązanymi z reformą wskaźników referencyjnych

Najnowsze

Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
Dariusz Standerski, wiceminister cyfryzacji
Technologie i innowacje
Cyfryzacja po europejsku: 100 regulacji cyfrowych i 270 organów regulacyjnych
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
Z rynku finansowego
Prezes GPW o przyszłości Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
Agnieszka Walter-Drop, dyrektor generalna ds. polityki spójności, rolnictwa i polityki społecznej w Parlamencie Europejskim.
Nieruchomości
KE przygotowała Europejski Plan na rzecz Dostępnych Mieszkań
Marek Chlebicki Partner, PwC Polska i Krzysztof Słotwiński CISO, BNP Paribas Bank Polska S.A. | Źródło: BANK.pl
Multimedia
Czas na odporność cyfrową
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP)
Bezgotówkowo
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Arkadiusz Lewicki | Źródło: BANK.pl
ESG
Instrumenty Finansowe Programów UE dla transformacji klimatycznej

Zobacz także

Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP)
Bezgotówkowo
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}