InPost na stacjach metra i przystankach komunikacji miejskiej w Rzymie, Manchesterze i Barcelonie
W 2022 roku Grupa InPost obsłużyła 744,9 mln przesyłek, o 44% więcej niż rok wcześniej. Na koniec 2022 roku Firma miała 27 939 urządzeń Paczkomat®, w tym w Polsce 19 306 oraz 8 633 sztuk na rynkach międzynarodowych.
InPost kontynuuje ekspansję swoich usług na rynkach europejskich, a wraz z nimi ideę wybierania bardziej ekologicznych form dostawy do urządzeń Paczkomat®.
Z tego powodu Firma w ostatnim czasie nawiązała kolejne – po Transport for London (TfL) – partnerstwa z firmami zarządzającymi i koordynującymi transport publiczny europejskich metropolii: Transport Metropolitans de Barcelona (TMB), Transport for Great Manchester (TfGM) oraz ATAC S.p.A.
Pozwoli to na rozbudowanie sieci urządzeń w Manchesterze, Barcelonie oraz w Rzymie.
Czytaj także: InPost coraz bardziej elektryczny i zielony
Ekologiczny system Paczkomat
– Jestem niezwykle dumny, że kolejne europejskie miasta postawiły na InPost i chcą z nami dążyć do stworzenia przyjaznego dla środowiska systemu dostaw. Rosnące zainteresowanie urządzeniami Paczkomat® wśród mieszkańców europejskich miast jest dla mnie potwierdzeniem, że opracowanie formy dostawy, w której to użytkownik decyduje kiedy nada i odbierze swoją przesyłkę było rozwiązaniem na miarę naszych czasów i sposobem na ograniczenie emisji powstających w wyniku dostaw przesyłek.
Zlokalizowanie maszyn w bliskim sąsiedztwie popularnych ciągów komunikacji zbiorowej ułatwi i przyspieszykorzystanie z naszych usług. Tylko w samym Manchesterze, w obsługiwanych przez TfGM środkach komunikacji miejskiej, dziennie odbywa się niemal 6 milionów przejazdów pasażerskich.
Teraz osoby z nich korzystające zyskają dostęp do komfortowego i szybkiego sposobu nadania i odbioru swojej przesyłki – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
– Jestem również przekonany, że taka lokalizacja przyczyni się do tego, że do urządzeń Paczkomat® Europejczycy wybiorą się wykorzystując komunikację zbiorową, a nie na przykład samochód.
Podpisanie współpracy z operatorami transportu miejskiego w Rzymie, Barcelonie i Manchesterze to szansa na jeszcze szybszą popularyzację wyboru bardziej ekologicznych niż dostawa „pod adres” – dostaw do urządzeń Paczkomat® – dodaje.
Czytaj także: Grupa InPost dostarczyła na wszystkich rynkach o 44% więcej przesyłek r/r
Kierunki ekspansji: Manchester, Barcelona, Rzym
Nowe partnerstwa znacząco polepszą dostępność usług oferowanych przez Firmę. Tylko dzięki Transport for Great Manchester (TfGM) mieszkańcy aglomeracji Manchester odbywają 1,5 mld podróży rocznie[1]. Od teraz w trakcie podróży będą mieli okazję skorzystać z nowych urządzeń Paczkomat® InPost. Zostały one zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie przystanków i stacji obsługiwanych przez tego przewoźnika.
Z kolei w Hiszpanii umowa została podpisana z Transport Metropolitans de Barcelona, z której rocznie korzysta ponad 425 mln osób[2] (TMB). Mieszkańcy stolicy Katalonii mogą odebrać swoje przesyłki siedem dni w tygodniu, w jednym z nowych automatów paczkowych zlokalizowanych na terenie stacji barcelońskiej kolejki w godzinach otwarcia danej stacji. Miesięcznie korzysta z niej średnio ponad 29 mln pasażerów[3].
W wyniku podpisanej z ATAC S.p.A umowy, na stacjach trzech linii (6 na linii A, 10 na linii B-B1, 5 na linii C) rzymskiego metra, które rocznie przewozi niemal 300 mln pasażerów,[4] zostaną umiejscowione nowe urządzenia Paczkomat® InPost.
[1]https://assets.ctfassets.net/nv7y93idf4jq/5zSFetAofD65dSxduZ7ZPv/ba7b643f61ce7b08ed9b67386c06bdc5/Travel_Diary_Survey_2021_-_summary.pdf
[2]https://transparencia.tmb.cat/documents/525003/525684/Presentaci%C3%B3_Institucional_2022_EN_ACC/01af5179-a4c9-4154-830b-26850e4851f5
[3]https://metropoliabierta.elespanol.com/informacion-municipal/movilidad/metro-barcelona-limite-incremento-pasajeros_62719_102.html
[4]https://it.wikipedia.org/wiki/Metropolitana_di_Roma