Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
66dni
1godzin
6minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
87dni
1godzin
6minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Technologie i innowacje

InPost Group wprowadza innowacyjne rozwiązania we Francji, we Włoszech i w Portugalii

16.11.2022 18:07 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
InPost Group wprowadza innowacyjne rozwiązania we Francji, we Włoszech i w Portugalii
Fot. stock.adobe.com/Proxima Studio
InPost wdraża na kolejnych rynkach europejskich, francuskim i włoskim, innowacyjne rozwiązania technologiczne. Dzięki rozszerzeniu oferty o aplikację InPost we Francji oraz wdrożeniu opcji paperless we Włoszech klienci będą mogli korzystać z rozwiązań, które zrewolucjonizowały rynek dostaw w Polsce. Z kolei w Portugalii InPost powiększył do ponad 700 sieć swoich punktów PUDO, poinformowała Firma.

‒ InPost stał się firmą wyznaczającą kierunki rozwoju dla branży e-commerce nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Rozbudowa portfolio innowacyjnych usług i budowanie kolejnych partnerstw strategicznych pozwalają InPost niezmiennie utrzymywać pozycję lidera i utrzymywać wysokie tempo rozwoju na poszczególnych rynkach europejskich.

Wdrażanie kolejnych innowacji jest kontynuacją realizowanej przez spółkę strategii wprowadzania nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań logistycznych dla europejskich klientów e-commerce w dostawach ostatniej mili ‒ mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Kiedy InPost przejął w lipcu 2021 Mondial Relay, rynkowego lidera dostaw out of home (OOH) oraz alternatywnych punktów odbioru (PUDO – Pick-Up and Drop-Off) – stał się największą platformą przesyłek dla e-commerce w Europie. Dzięki transferowi know-how InPost, Mondial Relay we Francji istotnie rozszerzył swoją ofertę o aplikację mobilną.

Nowoczesne technologie dla klientów we Włoszech, Francji i Portugalii

Podczas tegorocznego Paris Retail Week – międzynarodowego wydarzenia branży e-commerce, europejski lider oficjalnie wprowadził aplikację mobilną dedykowaną do odbierania, wysyłania i śledzenia paczek.

Francuscy klienci będą mogli znaleźć w niej informację o urządzeniach Paczkomat® oraz punktach odbioru w pobliżu, a także wskazówki jak do nich dotrzeć. Ponadto aplikacja będzie umożliwiała m.in.: zdalne, bezdotykowe otwieranie skrytki, generowanie etykiet z poziomu aplikacji a także wysyłanie do członka rodziny lub znajomego kodu QR, w celu odbioru paczki.

Z kolei w Portugalii, tylko w ciągu roku ‒ sieć InPost rozrosła się do 700 punktów odbioru. Znajdują się one na głównych ulicach Lizbony w sklepach detalicznych oraz innych punktach usługowych – pralniach, sklepach, salonach fryzjerskich.

Rozwój usług doceniają zarówno klienci prywatni jak i firmy e-commerce – w tym najwięksi gracze na rynku oraz detaliści, posiadający punkty sprzedaży, którzy mogą zaoferować klientom innowacyjną metodę odbioru paczki.

Rozwój rozwiązań proekologicznych

InPost konsekwentnie umacnia pozycję lidera w zakresie proekologicznych rozwiązań, a rozwój sieci Paczkomat® w naturalny sposób przyczynia się
do ograniczenia śladu węglowego w całej Europie. Jeden Paczkomat® oszczędza dziennie 53 kg CO2 – to oznacza, że w ciągu jednego dnia „oczyszcza” on tyle powietrza, ile 9 drzew w ciągu roku.

Od października, we Włoszech klienci InPost mogą dokonać zwrotu produktów bez drukowania etykiety ‒ jest to możliwe, dzięki usłudze paperless. To bezproblemowe i wygodne rozwiązanie, łączące wartości DNA marki InPost, tj. zrównoważony rozwój i innowację.

InPost bowiem w swojej działalności nieustannie poszukuje i wspiera rozwiązania, które upraszczają sposób w jaki ich klienci, również z Włoch, korzystają z ich usług logistycznych, a jednocześnie ograniczają emisję gazów cieplarnianych do atmosfery.

Źródło: InPost
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Aplikacje mobilneE-commerceESG / Environmental, Social and corporate GovernanceFrancjaInPostNowe technologieOchrona środowiskaPaczkomatyPortugaliaRafał BrzoskaWłochyZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
logo Systemy Wymiany Informacji

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Cyfrowy Omnibus zaprezentowany przez Komisję Europejską to zdecydowanie krok w dobrym kierunku. Jeszcze kilka lat temu w Unii Europejskiej w ogóle nie mieliśmy dyskusji o uproszczeniu prawa, a tym bardziej o deregulacji prawa unijnego. Bardzo cieszy, że w nowej kadencji Komisji Europejskiej zaczęła się ta dyskusja, a Polska w czasie swojej prezydencji rozpoczęła konkretne starania o zmianę europejskiego prawa w celu jego uproszczenia

Dariusz Standerski, Sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji
Dariusz Standerski
wiceminister
Ministerstwo Cyfryzacji
Czytaj artykuł

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}