Hitachi od Polski rozpoczyna ekspansję swoich recyklerów w Europie
„Już w ubiegłym roku podczas Kongresu Obsługi Gotówki mówiliśmy o naszych planach związanych z wprowadzeniem recyklerów na rynek polski i rynek Europy Środkowo-Wschodniej” – przypomniał Leszek Modzelewski nawiązując do rozmowy z portalem Bank.pl podczas poprzedniego Kongresu.
„W połowie lipca tego roku udało nam się podpisać umowę o współpracy z bankiem Pekao S.A. na dostarczenie recyklerów z zamkniętym obiegiem gotówki. Umowa została podpisana na 3 lata. Zapewniamy bankowi dostawę urządzeń wraz z serwisem, oraz z aplikacją bankomatową” – dodał.
Czytaj także: Hitachi Europe i Bank Pekao podpisały umowę na dostawę bankomatów recyklingowych>>>
Testy urządzeń w Banku Pekao SA
„Ponieważ jednym z wymagań naszego klienta było to, aby serwis aplikacji na bankomacie był świadczony przez firmę krajową to zdecydowaliśmy się na współpracę z Auriga Polska, która jest już na dzień dzisiejszy dostawcą aplikacji bankomatowej dla ITCard. Firma Inpaytex zapewni serwis bankomatów”- wyjaśniał.
W chwili obecnej są prowadzone wraz z Bankiem Pekao S.A. testy urządzeń.
Leszek Modzelewski zauważył, że Hitachi ze swoimi rozwiązaniami technologicznymi jest obecne na polskim rynku w różnych gałęziach gospodarki od wielu lat, także w Banku Pekao SA.
Na pytanie czy recyklery pracujące dla Pekao SA będą także obsługiwały operacje dokonywane Blikiem odpowiedział:
„Oczywiście, że tak. Operacje Blikiem są standardem w Polsce i są oferowane przez większość bankomatów dostępnych w naszym kraju.”
Czytaj także: Hitachi chce wejść na polski rynek ze swoimi bankomatami i recyklerami>>>
Doświadczenia z rynku indyjskiego
„Jeżeli chodzi o nasze doświadczenie z tego typu aplikacjami, to jako Hitachi jesteśmy kluczowym dostawcą na rynku indyjskim gdzie uczestniczyliśmy w projekcie wdrożenia lokalnego blika, który się nazywa UPI. W naszych urządzeniach w Indiach transakcje można wykonać skanując QR kod, albo wpisując kod ręcznie. Urządzenia te są zintegrowane z aplikacjami mobilnymi banków” – wyjaśniał.
Jak zauważył w Indiach 85% wszystkich transakcji jest wykonywanych przy użyciu UPI.
„Również dostarczyliśmy na rynek indyjski sieć bankomatów, które służą do przelewania środków pomiędzy osobami, czyli P2P, lub pomiędzy osobą fizyczną a firmą” – dodał.
Zwrócił uwagę na zachowania najmłodszych klientów sektora finansowego w Polsce, którzy niskokwotowe realizują Blikiem. Instytucje finansowe walcząc o młodego klienta, który jest ich przyszłością muszą się dostosować do preferowanych przez najmłodsze pokolenia metod płatności.
Mówiąc o ekspansji Hitachi z technologią do obsługi gotówki na inne kraje naszej części kontynentu Leszek Modzelewski powiedział:
„Naszą ekspansję w Europie zaczynamy od Polski. W dalszej kolejności myślimy o Rumunii, Czechach i a potem o następnych krajach”