Grupa CCC chce osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2024 roku
Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 r. odnotowała przychód na poziomie 2,5 mld złotych, co oznacza najwyższą w historii sprzedaż w pojedynczym kwartale. Wynik ten osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl związanej z nieoptymalną strukturą zapasu.
Głównym motorem napędowym wzrostu pozostaje HalfPrice z dynamiką 53% rdr.
W omawianym kwartale Grupa odnotowała skokowy wzrost marży brutto (o 4 p.p.) do poziomu 46,7%, głównie za sprawą dynamicznego wzrostu marży w segmentach CCC (+8 p.p. rdr) oraz HalfPrice (+6 p.p. rdr).
– Za nami niezły sprzedażowo i wynikowo kwartał, ale nasze ambicje sięgają wyżej. Naszym celem pozostaje trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC
– Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych.
Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy, poprawa marży brutto w każdej, bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych – dodaje Dariusz Miłek.
Czytaj także: Allianz Trade: Polskie firmy powinny szukać nowych rynków zbytu poza UE
Grupa CCC z kolejną poprawą rentowności EBITDA
Grupa CCC wypracowała w omawianym kwartale wynik operacyjny na poziomie 96 mln PLN (+147 mln PLN rdr) i niemal 3-krotnie wyższy rdr zysk EBITDA. Segment CCC w kolejnym już kwartale z rzędu zanotował skokową poprawę rentowności EBITDA, do poziomu przekraczającego 20%. Z kolei HalfPrice w minionym kwartale wypracował przeszło 5-krotnie wyższy rdr wynik operacyjny.
– Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12% rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej.
HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej.
Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności – powiedział Dariusz Miłek.
Czytaj także: Strefa euro wychodzi z kryzysu i rośnie akcja kredytowa
Grupa Modivo a optymalizacja zapasu
Rentowność Grupy Modivo pozostawała pod presją realizowanego programu optymalizacji zapasu.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, poziom zapasu Grupy ukształtował się poniżej 1 mld PLN.
Poprawiła się także struktura wiekowa zapasu – ponad 84% (+17 p.p. rdr) udziału w niej stanowią najnowsze kolekcje.
W stosunku do 2023 roku, szybsze i efektywniejsze były również przedsezonowe odbiory towaru z kolekcji wiosna-lato.
***
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, e-obuwie.pl i MODIVO.
Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.
Więcej informacji dostępnych jest na: LinkedIn oraz www.corporate.ccc.eu.