Fundacja Polska Bezgotówkowa rozwija usługę Click to Pay

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozwija usługę Click to Pay
Źródło: FPB
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Fundacja Polska Bezgotówkowa we współpracy z organizacjami płatniczymi – Mastercard i Visa – kontynuuje prace, mające na celu akceptację globalnego standardu płatniczego na polskim rynku. Pierwsze wdrożenia Click to Pay są już faktem. Pilotaż usługi po stronie akceptacji uruchomił Autopay. Do końca 2024 roku Click to Pay będzie również dostępny w takich firmach jak: Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24, Tpay oraz Wordline. Wszystkie podmioty koncentrują prace na uruchomieniu rozwiązania, które wpłynie na lepsze doświadczenie klientów w płatnościach online, poinformowała Fundacja.

– Dzisiejsi konsumenci cenią szybkość, wygodę i bezpieczeństwo podczas zakupów. W świecie fizycznym takie kryteria spełniają płatności zbliżeniowe. W świecie online takim standardem dla kart może być w przyszłości usługa Click to Pay.

Połączenie wielu kart w jednym wirtualnym portfelu to nie tylko błyskawiczna i wygodna obsługa płatności (one click). To także zwiększenie szybkości zakupów wraz z poczuciem bezpieczeństwa.

Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Naszym celem jest dostosowanie sieci akceptacji w Polsce do globalnego standardu, aby zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków na etapie dokonywania płatności – komentuje Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Co zapewnia usługa Click to Pay?

Click to Pay to bezpieczna i wygodna metoda dokonywania płatności za zakupy online na urządzeniach z dostępem do Internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon – oparta na globalnym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez EMV Co.

Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart płatniczych i innych informacji podczas dokonywania płatności online. Dane karty są zapisane i przechowywane w bezpieczny sposób przez zaufane centra danych organizacji płatniczych.

Usługa – po zapisaniu danych kart – działa z różnymi platformami zakupowymi w Polsce i na świecie. System jest zaprojektowany tak, aby użytkownik miał jak najprostsze doświadczenie zakupowe. Ikona Click to Pay pojawia się na stronie płatności, gdzie zarejestrowany w usłudze użytkownik może łatwo, szybko i bezpiecznie dokonać płatności.

Czytaj także: Prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa o planach Fundacji na kolejne lata

Autopay rozpoczął pilotaż usługi po stronie akceptacji

– Implementacja Click to Pay na platformie płatniczej Autopay sprawia, że płatności stają się jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne. Ta nowoczesna usługa, która jest oparta o globalny standard platności kartą, podnosi standardy bezpieczeństwa i wygody oraz zwiększa konwersję.

Eliminuje też konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.

Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay.

Otwarte podejście w Autopay do technologicznych innowacji odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów, zapewniając im płynne i bezpieczne doświadczenie płatności online – mówi Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay.

Czytaj także: Zmiany w zarządzie Autopay S.A.

Click to Pay – tokeny zastępują dane karty

Usługa Click to Pay wykorzystuje technologię tokenizacji znaną już z innych rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w zaszyfrowany algorytm.

Każdy token jest unikalny i tym samym bardzo trudny do odczytania.

Zamówienia online w Polsce z roku na rok dynamicznie rosną. To pokazuje potencjał, jaki jest do zaadresowania.

Budowa zaufania do zakupów online odbywa się bowiem ewolucyjnie i wymaga nie tylko atrakcyjnych cen towarów, ale również wygody zakupu i dostawy oraz bezpiecznych metod płatności.

Czytaj także: Zakończono pierwszy etap prac nad wdrożeniem Click to Pay

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB