Fortinet o cyberwyzwaniach dla polskich banków
Znakiem obecnych czasów są uporczywe zaawansowane cyberataki – mówił Wojciech Ciesielski.
Cybreprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję, aby lepiej rozpoznawać cele i uzyskiwać większą efektywność swoich ataków.
Odpowiedzią może być odpowiednio zbudowana architektura bezpieczeństwa, która także wykorzystuje sztuczną inteligencję. W tym miejscu rozmówca BANK.pl wskazał na rozwiązania firmy Fortinet.
Dlaczego wydłuża się czas reakcji na cyberataki?
Jak zaznaczył, zapewnienie cyberbezpieczeństwa jest problemem wielowymiarowym.
„Internet nie ma granic, więc nie wiemy gdzie przebiegają granice, których mamy bronić” – mówił przedstawiciel Fortinet.
Wskazał na szereg wyzwań związanych z cyberbezpieczeństwem. Wyzwaniem jest fakt, że pracownicy chcą pracować zdalnie i należy zapewnić im bezpieczne narzędzia. Innym problemem jest konieczność przebudowy aplikacji i przenoszenie ich do chmury obliczeniowej.
Szczególnym wyzwaniem jest brak specjalistów bezpieczeństwa IT.
W wyniku braku specjalistów, zwiększonej liczby cyberataków i rosnącego wolumenu gromadzonych danych wydłuża się czas wykrycia ataku i czas reakcji na ten atak.
Cyberwyzwania dla polskich banków
Specyficznym dla sektora bankowego wyzwaniem jest konieczność osiągnięcia zgodności z regulacjami, które pochodzą z różnych źródeł.
Polski sektor bankowy pod względem odporności na cyberataki wypada dość dobrze. Dowodem na to jest zachowanie się sektora po wybuchu wojny w Ukrainie.
Dla polskiego sektora bankowego wyzwaniem jest korzystanie z chmury publicznej.
Banki na Zachodzie są w znacznie większym stopniu obecne w publicznej chmurze niż banki w Polsce.