Finał kampanii Czerwiec z bankiem spółdzielczym 2020
Tegoroczna kampania była złożona z czterech bloków tematycznych:
udział banków spółdzielczych w programach pomocowych dla MŚP,
wsparcie finansowe ekologicznego biznesu i edukacja ekologiczna,
bankowanie online, w tym edukacja dla seniorów,
cyberbezpieczeństwo.
Ponad 1000 uczestników webinariów
W ramach kampanii „Czerwiec z bankiem spółdzielczym” Krajowy Związek Banków Spółdzielczych zorganizował dla pracowników oraz członków i klientów banków spółdzielczych cztery tematyczne webinaria, w których wzięło udział ponad tysiąc osób.
Ponadto, systematycznie publikowano w mediach elektronicznych liczne materiały informacyjno-edukacyjne, nawiązujące do przewodnich tematów, w tym atrakcyjne wizualnie infografiki i ciekawe wypowiedzi oraz wywiady z ekspertami z poszczególnych dziedzin, a także przedstawicielami sektora bankowości spółdzielczej.
‒ Społeczno-gospodarczy rozwój Polski opiera się m.in. na sprawnej pracy instytucji bankowych, w tym w dużym stopniu ‒ banków spółdzielczych. Zorganizowana przez nas przy współudziale banków zrzeszających kampania „Czerwiec z bankiem spółdzielczym” pokazała szerszej publiczności, osobom spoza naszego sektora, że spółdzielcze instytucje finansowe potrafią stanąć na wysokości zadania w każdych okolicznościach.
Są gotowe na wyzwania teraźniejszości i jutra w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa cybernetycznego, dostarczenia nowoczesnych usług elektronicznych, legitymują się wrażliwością społeczną, w tym także dostrzegają potrzebę wdrażania ekologicznych rozwiązań w społecznościach lokalnych, ponadto – wspierają instytucje publiczne w zakresie dystrybucji funduszy w ramach m.in. PFR i NFOŚiGW.
Przy tym wszystkim – są niezmiennie otwarte na potrzeby każdego klienta, oferując mu indywidualne podejście do jego potrzeb – powiedziała Krystyna Majerczyk-Żabówka, prezes zarządu KZBS.
I dodała, że:
‒ Działając także na tych obszarach, które znajdują się poza zasięgiem innych instytucji finansowych, banki spółdzielcze w trakcie trwającej epidemii nieprzerwanie świadczyły usługi nie pozostawiając klientów samych sobie oraz włączały się pomoc społecznościom lokalnym, m.in. kupując sprzęty i niezbędne środki medyczne. Po raz kolejny udowodniły, że są to instytucje, na które można liczyć i że są godne zaufania! ‒ podkreśliła Krystyna Majerczyk-Żabówka.
Czytaj także: Obrady Rady Konsultacyjnej Sektora Bankowości Spółdzielczej, 29 czerwca 2020 r.
Banki spółdzielcze odpowiedzialne społecznie
Zwieńczeniem kampanii była konferencja on line „Czerwiec z bankiem spółdzielczym” oraz udostępnienie na stronie internetowej kzbs.pl, przeznaczonej dla członków i klientów banków spółdzielczych, bezpłatnej publikacji pt. Banki spółdzielcze odpowiedzialne społecznie.
Podczas konferencji wypowiedzieli się przedstawiciele KZBS, eksperci z branży bankowej, reprezentanci Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a także przedstawiciele świata akademickiego. Z zapisem konferencji można zapoznać się na profilu KZBS w serwisie YouTube.com.
‒ Bardzo duże zainteresowanie akcją, liczny udział w webinariach i w konferencji, aktywność w mediach społecznościowych oraz dobre recenzje odbiorców tegorocznej edycji wydarzenia zachęcają nas do dalszej pracy i planowania podobnych wydarzeń na przyszłość.
Tak, aby „Czerwiec z bankiem spółdzielczym” przerodził się w formę odpowiedzi na zmieniające się wyzwania, wprowadzając nową jakość w dziedzinie komunikacji i budowaniu szerokich więzi społecznych, także w wydaniu cyfrowym – dodała prezes zarządu KZBS, Krystyna Majerczyk-Żabówka.
Czytaj także: Epidemia, banki i bezpieczeństwo. Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2020
O Krajowym Związku Banków Spółdzielczych
Krajowy Związek Banków Spółdzielczych jest izbą gospodarczą reprezentującą interesy polskich banków spółdzielczych. Więcej na www.kzbs.pl