Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
66dni
6godzin
21minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
87dni
6godzin
21minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Technologie i innowacje | ESG

ESG jest jednym z naszych priorytetów, a Digital Experience Platform nam w tym pomaga

05.07.2023 08:00 Bohdan Szafrański | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ESG jest jednym z naszych priorytetów, a Digital Experience Platform nam w tym pomaga
Katarzyna Figlus. Źródło: Santander Bank Polska
Rozmowa z Katarzyną Figlus, menedżerką Zespołu Serwisów i Technologii Webowych w Santander Bank Polska.

Bohdan Szafrański: Jak wygląda strategia ESG w Santander Bank Polska i jak wpisują się w nią takie działania jak zwiększenie szybkości ładowania się zasobów strony internetowej Banku?

Katarzyna Figlus: Zrównoważony, społecznie odpowiedzialny rozwój to kluczowy aspekt modelu biznesowego Santander Bank Polska. Integralną częścią naszej strategii biznesowej jest Strategia Odpowiedzialnej Bankowości – Responsible Banking.

Jej główne założenia to: troska o środowisko i rozwój zielonej oferty, inkluzywna bankowość i edukacja oraz wzmacnianie kultury organizacyjnej w zakresie różnorodności.

Nasza agenda ESG jest zgodna z najlepszymi międzynarodowymi standardami, między innymi z wybranymi Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG) i Porozumieniem Paryskim. Dla portali internetowych głównym obszarem pracy jest zmniejszenie emisji CO2. Portal, który ładuje się szybciej, potrzebuje mniej energii. A mniej energii to niższa emisja szkodliwego CO2.

W 2022 roku zoptymalizowaliśmy backend i frontend santander.pl. Przepisaliśmy całą aplikację na nowoczesny, lekki kod, zbudowaliśmy nowy model ładowania zasobów, zredukowaliśmy liczbę zbędnych zasobów i bibliotek. Sukcesywnie rezygnujemy z „ciężkich” grafik i zdjęć. Efektem tych prac jest szybsze ładowanie się stron o 250-300% oraz redukcja emisji CO2 o 78%. To mały, ale ważny krok w kierunku zrównoważonego biznesu.

W Banku korzystacie z Digital Experience Platform dla bankowości. Jakie efekty uzyskujecie?

– Digital Experience Platform ma wiele zalet, dla nas najważniejsze jest to, że jest prosta w nawigacji i dostępna dla użytkownika. W łatwy i przystępny sposób daje dostęp do wiedzy o naszych produktach i usługach. Są to treści wysokiej jakości, zaserwowane w nowoczesnych, zróżnicowanych formatach. Personalizujemy przekaz, dzięki czemu klienci otrzymują treści i informacje, które są dla nich najbardziej atrakcyjne i odpowiadają ich potrzebom.

Digital Experience Platform to także dostępność cyfrowa i spójność designu. Dzięki temu nasza strona santander.pl jest integralną częścią ekosystemu komunikacji we wszystkich kanałach Banku. Zaletami są także mocne SEO, budujące ruch organiczny oraz nowoczesne i stabilne zaplecze technologiczne, pozwalające nam być najszybszym portalem bankowym w Polsce, z najniższą emisją CO2.

Wszystkie te czynniki zwiększają zadowolenie klienta i poprawiają doświadczenie z korzystania usług oraz produktów. Wysoka jakość naszej platformy internetowej to także wzmocnienie wizerunku banku. Obecnie jest to jeden z kluczowych punktów styku z nowym klientem i zwykle – pierwszy. Często to właśnie tutaj nowy klient buduje swoje pierwsze doświadczenia – dlatego jest to tak istotne. Finalnie to także istotne wzmocnienie sprzedaży i akwizycji, a także pozostałych wskaźników biznesowych.

Jakie elementy były głównym czynnikiem sukcesu tego projektu?

– Doświadczenia klienta są dla nas bardzo istotne. Poza jakością obsługi i dobrymi produktami ważna jest także strona internetowa. To nie tylko wizytówka firmy, ale też często pierwszy kontakt z firmą dla klienta.

Zależało nam na szybkości ładowania podstron z dwóch powodów – ze względu na doświadczenia klienta i minimalizowanie naszego wpływu na środowisko. Zanim zaczęliśmy prace, jasno zdefiniowaliśmy cel i przypisaliśmy do niego miary sukcesu. Fakt, że wiemy konkretnie, co chcemy osiągnąć, pozwolił nam zbudować wokół tego celu roadmapę działań na najbliższe miesiące i lata. To bardzo skuteczna forma pracy nad rozwojem danego obszaru, choć wbrew pozorom nie zawsze oczywista.

Opracowaliśmy przemyślany, kompletny, długoterminowy plan rozwoju naszego portalu. To działania konsekwentne, spójne i przekładające się na mierzalne efekty.

Do realizacji potrzebowaliśmy partnera, który pomoże sprawnie urzeczywistnić plany.

e-point SA towarzyszył nam w projekcie od początku do końca, gwarantując wysoką jakość realizacji. Wspólnie zbudowaliśmy roadmapę i systematycznie realizowaliśmy kolejne etapy prac. Trzeba podkreślić, że do współpracy zaangażowaliśmy także wiele jednostek z Banku, które m.in. odpowiadały za poprawność merytoryczną treści.

Jakie są plany rozwoju i utrzymania portalu informacyjnego santander.pl?

– Klasyczne myślenie o portalach skupia się na prostych, nowoczesnych rozwiązaniach i stabilnej technologii. Nasza strategia ma bardzo szeroki horyzont i obejmuje zakresy od szybkości, przez spójność designu po efektywną konwersję i współpracę z innymi jednostkami w firmie. A klient jest na początku i końcu każdego naszego zadania.

W zeszłym roku skupiliśmy się na technologii i przyspieszeniu portalu – to absolutna podstawa. Już teraz obserwujemy bardzo pozytywne efekty tego projektu. Poza rekordowym przyspieszeniem i redukcją emisji CO2 widzimy także istotny wzrost konwersji i sprzedaży kluczowych produktów i usług, wysoką satysfakcję klienta.

Nowa strona znacząco wzmacnia też działań związane z SEO.

Obecnie swoje prace koncentrujemy przede wszystkim na dostępności cyfrowej santander.pl. Zależy nam, aby osoby z różnymi, szczególnymi potrzebami czy dysfunkcjami np. wzroku, słuchu, ruchu, ale też z niepełnosprawnością umysłową czy zaburzeniami poznawczymi, mogły komfortowo korzystać z naszego portalu. Równolegle z projektem WCAG wdrażamy na portal nowy, spójny w całej Grupie Santander, Design System. To zestaw wytycznych do budowania elementów portali, aplikacji i serwisów internetowych w sposób spójny i powtarzalny.

W ten sposób klient, korzystając z wielu kanałów, ma poczucie, że wciąż jest w tym samym Banku, widzi te same rozwiązania i design. Połączenie tych dwóch strumieni prac wydaje się naturalne – Design System z definicji jest już zgodny z wymogami WCAG, więc wdrażając jego wytyczne na portal, z automatu wdrażamy także wymogi związane z dostępnością. Jednak to także nie lada wyzwanie – dlatego znowu z pomocą przychodzą eksperci z e-pointa. Będziemy też wzmacniać sprzedaż i konwersję z portalu, wykorzystując do tego nowe narzędzia i rozwiązania eCommerce czy automatyzując procesy.

Jaką rolę odgrywa stabilny i bezpieczny hosting dla Banku, jakie są podstawowe jego filary i jak to wygląda w przypadku współpracy z zewnętrzną firmą?

– Bezpieczny, bezawaryjny i stabilny hosting to kluczowy aspekt w obszarze utrzymania i rozwoju portalu internetowego każdej firmy. W Banku ma to znaczenie szczególne. Od ponad 6 lat naszym partnerem technologicznym jest firma e-point.

Wspólnie rozwijamy i utrzymujemy portal informacyjny santander.pl, zbudowany na e-point CMS. Ta wieloletnia współpraca pozwala nam pracować sprawnie, skutecznie, ufając sobie wzajemnie. Partner rozumie nasze potrzeby i wspiera w realizacji celów.

Pewność co do obsługi najwyższej jakości, przekonanie, że pracujemy ze specjalistami, daje nam dużo przestrzeni na dalszy mądry rozwój.

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bohdan SzafrańskiDigital Experience Platforme-point SAESG / Environmental, Social and corporate GovernanceKatarzyna FiglusPorozumienie paryskieRedukcja emisji CO2Santander Bank Polskasantander.plSEO / Search Engine OptimizationStrategia Odpowiedzialnej Bankowości / Responsible Banking.Strona internetowaSustainable Development Goals / SDGWeb Content Accessibility Guidelines / WCAGZrównoważony rozwój
Autor Bohdan Szafrański
Źródło BANK.pl
Partner działu
logo Systemy Wymiany Informacji

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Cyfrowy Omnibus zaprezentowany przez Komisję Europejską to zdecydowanie krok w dobrym kierunku. Jeszcze kilka lat temu w Unii Europejskiej w ogóle nie mieliśmy dyskusji o uproszczeniu prawa, a tym bardziej o deregulacji prawa unijnego. Bardzo cieszy, że w nowej kadencji Komisji Europejskiej zaczęła się ta dyskusja, a Polska w czasie swojej prezydencji rozpoczęła konkretne starania o zmianę europejskiego prawa w celu jego uproszczenia

Dariusz Standerski, Sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji
Dariusz Standerski
wiceminister
Ministerstwo Cyfryzacji
Czytaj artykuł

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}