EKF: jak pandemia COVID-19 zmienia nawyki klientów banków?

EKF: jak pandemia COVID-19 zmienia nawyki klientów banków?
Fot. stock.adobe.com/Andrey Popov
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Pandemia przyspieszyła digitalizację w bankach i zmieniła nawyki ich klientów - szybko rośnie liczba użytkowników bankowości cyfrowej, a część z nich zapowiada, że także po pandemii zrezygnuje z wizyt w oddziałach i będzie korzystała tylko ze zdalnych kanałów - poinformował wiceprezes Banku Pekao Marek Tomczuk.
Wiceprezes @BankPekaoSA Marek Tomczuk na @EFCongress: pandemia przyspieszyła digitalizację w bankach i zmieniła nawyki ich klientów #banki #koronawirus #COVID19 #BankPekao

„Jeżeli patrzymy na użytkowników bankowości cyfrowej to liczba ta wzrosła w czasie COVID-19 o 40 proc. Blisko 70 proc. tych klientów deklaruje, że to będzie ich sposób bankowania także po pandemii” – powiedział Tomczuk podczas Europejskiego Kongresu Finansowego.

„Jednocześnie blisko 30 proc. deklaruje, że zdecydowanie ograniczy wizyty w oddziałach, a niektórzy podkreślają, że de facto zrezygnują z tych wizyt (…)” – dodał.

Czytaj także: Koronowirus mocno uderzył w banki, w czasie pandemii lepiej radzą sobie te zaawansowane cyfrowo >>>

Pandemia akceleratorem zmian w zachowaniu klientów

Ocenił, że pandemia była akceleratorem zmian w zachowaniu klientów i banki obserwują teraz szybki wzrost liczby użytkowników bankowości cyfrowej. Dodał, że osoby, które po raz pierwszy skorzystały z rozwiązań cyfrowych w bankowości to grupa szacowana na około 20 proc.

„Czyli bardzo pokaźna liczba w tak krótkim czasie” – powiedział.

Polski sektor bankowy jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie

Jego zdaniem polski sektor bankowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie i banki poradzą sobie ze zwiększonym zainteresowaniem e-bankowością.

„To, co obserwujemy w ostatnich miesiącach, to na pewno bardzo silna potrzeba digitalizacji i trochę jej przedefiniowanie – już nie patrzymy na digitalizację jako tylko na kanał dystrybucji, kolejny kanał kontaktu z klientem, ale tak naprawdę na coś więcej – na coś, co usprawnia funkcjonalnie i umożliwia codzienną transakcyjność (…)” – powiedział Tomczuk.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

„Świat się zmienia bardzo szybko, zmieniają się nawyki klientów i ci, którzy nie będą za tymi nawykami nadążać, będą wypadać z gry” – dodał. 

Źródło: PAP BIZNES