EFL Marką Godną Zaufania 2023
Europejski Fundusz Leasingowy zebrał najwięcej głosów ankietowanych przedsiębiorców w kategorii „Stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie” (59% wszystkich oddanych głosów). Co ciekawe, na spółkę jako najlepszego partnera leasingowego wskazało aż 62% kobiet zarządzających biznesami oraz 52% mężczyzn-szefów firm.
Warto także zwrócić uwagę na wielkość organizacji, jakie darzą EFL największym zaufaniem. Najczęściej są to małe i średnie firmy, w których odpowiednio 70% i 67% przedsiębiorców wytypowało EFL markę leasingową godną zaufania.
– EFL już od ponad 30 lat towarzyszy przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów i pracuje na ich zaufanie. A to, jak wskazują wyniki badania Marka Godna Zaufania, jest na bardzo wysokim poziomie. Na taki wynik zapracowaliśmy dbając przede wszystkim o trzy wymiary współpracy z klientem.
Po pierwsze, podstawą jest dobra oferta, czyli taka która odpowiada na potrzeby, jakie firma ma w danym momencie. W latach ‘90 sam leasing był rewolucyjnym na miarę Polski rozwiązaniem, potem przyszedł czas na połączenie instrumentu finansowego z dostawcą sprzętu oferując firmie od razu kompleksowe rozwiązanie w postaci sprzętu i jego finansowania. Dziś liczy się elastyczność, np. w kwestii harmonogramu czy wysokości rat, i personalizacja.
Drugim czynnikiem wyboru i podstawą zaufania obok oferty zawsze jest jakość obsługi klienta. Wykwalifikowani doradcy, szczegółowe informacje dostępne na stronie, rzetelnie przygotowane formalności – to musi być standard.
I w końcu, nie można zapomnieć o kliencie, który już podpisał z nami umowę. Należy zrobić wszystko, aby nie tylko był zadowolony z jej przebiegu i po zakończeniu po raz kolejny skorzystał z naszych usług, ale aby został ambasadorem naszej marki – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
Czytaj także: Branżowy Barometr EFL na II kwartał ’23: już 75% firm handlowych odczuwa negatywny wpływ inflacji
Dobre wyniki Grupy EFL
EFL jest jedną z największych firm leasingowych w Polsce. Siłę marki potwierdzają ubiegłoroczne wyniki sprzedaży. Leasingodawca w 2022 roku poradził sobie zdecydowanie lepiej niż cała branża.
Spółka leasingiem i pożyczką sfinansowała aktywa o łącznej wartości blisko 8,7 mld zł, co oznacza 7 proc. wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. W tym samym czasie rynek odnotował 0,1 proc. wzrost rok do roku.
Dobre wyniki Grupy EFL mają swoje przełożenie na udziały rynkowe. Na koniec 2022 roku udziały rynkowe Grupy EFL wyniosły 9,9 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosiły 9,3 proc.
Czytaj także: EFL zwiększył swoje udziały rynkowe w 2022 roku do 9,9 proc.
Marka Godna Zaufania
Badanie „Marka Godna Zaufania” zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Kantar Polska S.A. na zlecenie magazynu skierowanego do małych i średnich przedsiębiorców „My Company Polska”. Jest to już ósma edycja projektu.
Najważniejszym celem badania jest poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu oraz poznanie tych, którym najbardziej ufają.
Ankieta zrealizowana została przy zastosowaniu metody CAWI (ankiety online), a respondenci wskazywali spontanicznie marki, którym ufają najbardziej. W sumie swoje opinie wyraziło ponad 1100 przedsiębiorców. Ocenie podlegały marki produktów i usług w aż 25 kategoriach.
Marka Godna Zaufania to kolejne wyróżnienie, które EFL otrzymał w tym roku. Firma może pochwalić się między innymi certyfikatem Friendly Workplace czy tytułem HR Najwyższej Jakości.