E-bilet Autopay dla klientów Banku Millennium na nowych odcinkach autostrad
Pod koniec 2022 Bank Millennium we współpracy z Autopay poszerzył funkcjonalność swojej usługi Autostrady o możliwość opłat za przejazd płatnymi odcinkami autostrad zarządzanych przez GDDKiA w ramach systemu e-TOLL. Chodzi o autostradę A2 Konin – Łódź oraz A4 Wrocław – Gliwice.
Wcześniej, bo od 2019 roku, użytkownicy bankowości mobilnej banku mogli korzystać z videotollingu, czyli systemu automatycznego poboru opłat z wideodetekcją pojazdów, jaki działa na wszystkich bramkach na autostradzie AmberOne A1 na odcinku Gdańsk-Toruń oraz na specjalnie oznaczonych bramkach na autostradzie A4 Kraków – Katowice.
Czytaj także: W aplikacji Banku Millennium kupisz e-bilet autostradowy
Wygodne rozwiązanie zintegrowane z bankowością
– Chcemy towarzyszyć naszym klientom w codziennych sytuacjach, dlatego zależało nam, żeby dotychczasową usługę dostarczaną wspólnie z Autopay poszerzyć o kolejne odcinki autostrad. Widzimy, że nowe rozwiązanie już od momentu wdrożenia wzbudziło duże zainteresowanie użytkowników naszej aplikacji.
Płatność za przejazd jest prosta i intuicyjna, a klienci nie muszą instalować dodatkowych aplikacji. Bank Millennium jest jednym z nielicznych, który udostępnił tę usługę swoim klientom – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
– Usługa Autopay została stworzona aby zapewnić sprawny i bezpieczny przejazd na płatnych odcinkach autostrad. To użyteczne i potrzebne rozwiązanie a zintegrowane z bankowością sprawia, że użytkownicy mogą wygodnie podróżować.
Cieszymy się, że klienci Millennium Bank zyskali taką możliwość także dla przejazdów państwowymi odcinkami autostrad obsługiwanych przez Krajową Administrację Skarbową – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay.
Czytaj także: Bank Millennium: z aplikacji mobilnej aktywnie korzysta już 2 miliony osób
Jak skorzystać z e-biletu Banku Millennium?
E-bilet autostradowy jest dostępny bezpośrednio w aplikacji mobilnej Banku Millennium, w usłudze Autostrady w zakładce Usługi dodatkowe. Aby z niego skorzystać nowy użytkownik aplikacji powinien zarejestrować się w usłudze Autostrady i dodać swój pojazd. Dotychczasowym klientom wyświetlą się dodatkowe opcje wyboru autostrad.
Usługa jest dostępna dla pojazdów do 3,5 tony. Jeśli użytkownik ma więcej samochodów, każdorazowo przed przejazdem konieczne będzie wskazanie tego, dla którego kupuje bilet. Następnie klient zaznacza autostradę, miejsce wjazdu i zjazdu oraz planowaną datę i godzinę przejazdu.
Bilet jest aktywny na wskazanym odcinku tylko raz i może być wykorzystany w ciągu 48 godzin od planowanego rozpoczęcia przejazdu. Opłata za przejazd zostanie pobrana ze wskazanego przez klienta konta. W przypadku zmiany planów, niewykorzystany e-bilet można zwrócić w aplikacji banku tylko przed zadeklarowaną datą i godziną rozpoczęcia przejazdu. By to zrobić, należy wybrać odpowiedni bilet w zakładce Moje bilety. Opłata za przejazd zostanie zwrócona w ciągu 3 dni.
Automatyczny system płatności Autopay działa od lata 2019 roku na wszystkich bramkach poboru opłat na koncesjonowanych autostradach AmberOne A1 Gdańsk – Toruń oraz na A4 na odcinku Katowice – Kraków (objętych videotollingiem), a także od grudnia 2021 na państwowych autostradach A4 Wrocław – Gliwice oraz A2 Konin – Łódź (objętych systemem e-TOLL).
Autopay to rozwiązanie regularnie doceniane zarówno przez ekspertów branży finansowej i bankowej (m.in. Nagroda Złoty Bankier 2020 ex aequo z Bankiem Millennium za wdrożenie rozwiązania Autopay w aplikacji bankowej) oraz samych użytkowników, których liczba nieustannie rośnie i aktualnie wynosi niemal 1,8 mln.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Usługi | Droga na parking wiedzie przez bank