Do połowy lipca 2020 r. potrwa pilotaż aplikacji SGB Mobile przed jej udostępnieniem
SGB Mobile docelowo zastąpi istniejący obecnie Portfel SGB, stając się symbolem przemian technologicznych (pod wspólną nazwą „Mobilnego przyspieszenia”) zachodzących w ostatnim roku w SGB.
Aplikacja mobilna umożliwia zalogowanie się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, daje również możliwość wykonywania przelewów (także Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.
Wspólny produkt zrzeszeniowy: SGB Mobile
– Pełną parą i z dużym zaangażowaniem pracujemy nad dostosowaniem SGB Mobile do wszystkich założeń, które w rezultacie uczynią naszą aplikację mobilną atrakcyjną dla klientów – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej.
– Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że tworzymy wspólny produkt zrzeszeniowy, który nie tylko jest bezpieczny i nowoczesny, ale również wykorzystuje możliwości, jakie stwarza nam platforma omnikanałowa BS API.
Dzięki temu nasza aplikacja jest unikalnym rozwiązaniem na rynku w Polsce, takim które w pełni wykorzystuje możliwości jakie daje PSD2. Naszą aplikacją obejmujemy 193 niezależne banki.
Nie znalazłem w żadnej innej bankowej aplikacji w Polsce takich możliwości. Jednocześnie gwarantuję, że to nie koniec innowacyjnych usług jakie mamy zamiar udostępniać naszym bankom spółdzielczym i ich klientom. Kolejne już wkrótce – dodaje Artur Józefowski.
Czytaj także: Jak banki spółdzielcze mogą zarobić na technologii?
Unikalne funkcje SGB Mobile
SGB Mobile posiada funkcje, których nie posiada żadna inna aplikacja bankowa w Polsce.
Dzięki niej będzie można zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych (np. Netflix, Spotify), ale również kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz zapisanymi w sklepach internetowych.
Podczas pilotażu analizowane są wszystkie rodzaje błędów, na które wskazują użytkownicy, czas spędzany na platformie, najczęściej używane systemy (Android, iOS), skuteczność zabezpieczeń, a także sposób korzystania z interfejsu i poszczególnych funkcjonalności.
Czytaj także: Na technologii nie można oszczędzać, Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej
Silny i różnorodny zespół testujący
W prace nad wdrożeniem i testowaniem aplikacji zaangażowani są pracownicy SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, a także firmy współtworzące aplikację – HEUTHES sp. z o.o. i Ailleron SA – oraz dostawcy systemów informatycznych: Asseco Poland SA, Softnet sp. z o.o., Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o. Partnerami przy pracach nad SGB Mobile są również Visa i Mastercard.
SGB-Bank SA pracuje jednocześnie nad rozwojem aplikacji w zakresie udzielania kredytów online i bezpiecznej zmiany numeru PIN.
W lipcu 2020 roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, banki spółdzielcze SGB będą miały możliwość udostępnienia aplikacji SGB Mobile swoim klientom.
Czytaj także: Banki spółdzielcze staną się dostawcami usługi tożsamości cyfrowej