Certyfikaty baterii w używanych samochodach elektrycznych mogą ożywić rynek wtórny elektryków
Certyfikaty mają na celu zwiększenie zaufania kupujących do pojazdów BEV na rynku wtórnym i potwierdzają realną sprawność baterii.
Analiza Arval pokazała, że średnia sprawność baterii wśród 8300 przebadanych używanych pojazdów elektrycznych z 8 krajów wynosiła 93%, a aż 98% badanych pojazdów miało sprawność powyżej 80%.
Nawet po 200 000 km baterie w pojazdach elektrycznych utrzymują blisko 90% sprawności. w nową fazę. Wraz z końcem pierwszych kontraktów leasingowych coraz więcej pojazdów elektrycznych trafia na rynek wtórny.
Certyfikaty pomagają wyeliminować kluczowe obawy kupujących, związane z trwałością baterii i realnym zasięgiem pojazdu – podkreśla Mikołaj Bąk, Head of Remarketing w Arval Service Lease Polska.
Czytaj także: Co druga stacja ładowania w Polsce będzie w tym roku zasilana z OZE
Obawy o stan zużycie baterii w używanych e-samochodach
– Analiza Arval jednoznacznie pokazuje, że obawy o szybkie zużycie baterii w pojazdach elektrycznych są nieuzasadnione.
Dane z przebadanych pojazdów wskazują, że ich akumulatory zachowują wysoką sprawność przez setki tysięcy kilometrów.
Tymczasem samochody trafiające właśnie na rynek wtórny mają zwykle przebieg rzędu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów.
Przebiegi powyżej 100 000 km są, jak na ten moment, spotykane nieczęsto – komentuje Radosław Kitala, Consulting & Arval Mobility Observatory Manager w Arval Service Lease Polska.
Dzięki certyfikatom wprowadzanym w Polsce, Arval przyczynia się do bardziej świadomego oraz bezpiecznego rozwoju rynku pojazdów elektrycznych z drugiej ręki oraz rozwiewa wątpliwości osób i firm rozważających zakup używanych elektryków.
Czytaj także: Do 40 tys. zł dopłaty do elektryków dla osób fizycznych i prowadzących jednoosobową działalność
***
Metodologia badania
Analiza Arval opiera się na 8300 certyfikatach kondycji baterii wystawionych w 8 krajach (Holandia, Belgia, Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria). Spośród nich 77% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV), a 23% hybrydy plug-in (PHEV). Badanie obejmowało pojazdy 30 różnych marek sprzedawane przez Arval w okresie od marca 2023 r. do listopada 2024 r.