BLIK w portfelach i w firmach polskich przedsiębiorców

BLIK w portfelach i w firmach polskich przedsiębiorców
Dariusz Mazurkiewicz, Fot. PSP,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
„BLIK to po pierwsze prosta, szybka, łatwa i w gruncie rzeczy tania akceptacja płatności w e-commerce, jak również w klasycznych placówkach handlowych i usługowych”, powiedział nam Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK, odpowiadając na nasze pytanie dotyczące znaczenia BLIKA dla przedsiębiorców, które zadaliśmy w kuluarach Forum Finansowania Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Kolejnym ważnym udogodnieniem dla przedsiębiorców są natychmiastowe przelewy na numer telefonu, które oferuje BLIK – podkreślał nasz rozmówca.

Jak zaznaczył – jest to rewolucja, która dzisiaj dzieje się w drobnym, codziennym handlu. Dlatego natychmiastowe płatności w Polsce, w sferze małego biznesu zyskują na popularności.

BLIK jest coraz bardziej profilowany jako instrument płatniczy dedykowany małym przedsiębiorstwom. Aplikacje mobilne banków są w dużym stopniu dopasowane do potrzeb właśnie małego biznesu, z wykorzystaniem  BLIKA.

Kolejne udogodnienie, które oferuje BLIK, szczególnie sklepom, to możliwość wykorzystywania go w kasach samoobsługowych, co znakomicie skraca czas obsługi klienta. W efekcie klient nie stoi w kolejce do kasy sklepowej.

BLIK w MMŚP

Na pytanie ilu przedsiębiorców korzysta z BLIKA – Dariusz Mazurkiewicz odpowiedział, że obecnie jest ponad 28 milionów aplikacji bankowych z BLIKIEM. Szacuje, że przedsiębiorcy mogą stanowić kilkanaście procent użytkowników BLIKA.

Jak zaznaczył, aplikacja bankowa jest często wykorzystywana na styku życia prywatnego i zawodowego przedsiębiorców – szczególnie tych prowadzących indywidualne działalności gospodarcze.

„Aplikacje bankowe oferowane przedsiębiorcom zbierają w szczególności funkcje dostępne w mobilnej  bankowości elektronicznej, które są szczególnie interesujące dla przedsiębiorcy.

Dzisiaj dokonanie płatności BLIKIEM w aplikacji dedykowanej dla przedsiębiorcy jest niezwykle proste. Dla coraz większej grupy ludzi aplikacja staje się jedynym kanałem kontaktu z bankiem, a BLIK znacznie to ułatwia” – mówił prezes PSP.

BLIK już wkrótce na Słowacji i w Rumunii

Na pytanie czy przedsiębiorcy w innych krajach mogą tak jak w Polsce korzystać z aplikacji BLIK, Dariusz Mazurkiewicz powiedział:

„Jesteśmy na pierwszym etapie ekspansji międzynarodowej na rynkach, które do dzisiaj nie mają doświadczenia z BLIKIEM. Dziś jesteśmy absolutnie gwiazdą, jeśli chodzi o popularność w Polsce, ale niestety jeśli pojedziemy do Bratysławy, Pragi, Berlina czy Bukaresztu to trzeba się trochę nagimnastykować, żeby opowiedzieć czym jest BLIK”.

Jak wyjaśnił, należy uświadomić bankom w Europie jak wprowadzenie BLIKA jako instrumentu płatniczego, fundamentalnie poprawia doświadczenie cyfrowe klienta banku.

„Wydaje się, że pierwszymi rynkami, które będą najbardziej zaawansowane w procesie implementacji BLIKA na swoich narodowych rynkach, to będą Słowacja i Rumunia” powiedział Dariusz Mazurkiewicz dodając, że prawdopodobnie na jednym z tych dwóch rynków pierwsze transakcje BLIKIEM będą przeprowadzone jeszcze w tym roku.

Wskazał na znaczenie rynku słowackiego, który przez fakt obecności Słowacji w strefie euro stwarza pole do dalszej ekspansji BLIKA w Europie, szczególnie w krajach, gdzie obowiązującą walutą jest euro.

Źródło: BANK.pl