BLIK w Black Weekend ‘24 – o 46 proc. transakcji więcej r/r
Większość transakcji BLIKIEM odbywa się w sklepach online, co potwierdził także tegoroczny Black Weekend.
W sam piątek 29 listopada br. użytkownicy zapłacili za jego pośrednictwem w e-commerce ponad 4,8 mln razy, wydając prawie 900 mln zł – o 36 proc. więcej niż rok wcześniej (3,5 mln transakcji o wartości 630 mln zł).
Rekordowy okazał się jednak Cyber Monday, podczas którego użytkownicy zrealizowali aż 7,4 mln transakcji.
W pozostałe dni również odnotowano imponujące wyniki: w sobotę zapłacono BLIKIEM blisko 5,9 mln razy, a w niedzielę blisko 5,6 mln.
Czytaj także: Prezes PSP o pomysłach na rozwijanie BLIKA
BLIK – płatności w sklepach stacjonarnych
Podczas Black Weekendu użytkownicy chętnie sięgali po BLIKA także w sklepach stacjonarnych – płacąc zarówno kodem, jak i zbliżeniowo.
Od piątku do poniedziałku zrealizowali oni blisko 6,5 mln transakcji (4 mln w 2023 roku). W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła także wartość zakupów i wyniosła w tym roku ponad 403 mln zł.
Co ciekawe, w największych polskich miastach liczba transakcji podczas Black Friday wzrosła znacząco rok do roku. Warszawa odnotowała aż o 61 495 więcej operacji, co oznacza wzrost o 50 proc.
Wrocław zwiększył wynik o 24 137 (+53 proc.), a Kraków o 23 986 (+55 proc.).
Poznań wyprzedził Łódź, zyskując 23 336 transakcji więcej (+63 proc.), podczas gdy Łódź zanotowała wzrost o 19 200 (+51 proc.).
Dane te potwierdzają rosnącą siłę Black Friday w największych miastach Polski. Na ten wynik znacząco wpłynęła rosnąca popularność płatności zbliżeniowych, które stanowiły prawie połowę wszystkich operacji w terminalach POS w tym czasie.