BLIK i cash-back napędzają obrót bezgotówkowy w Poczcie Polskiej
Porównując I półrocze 2023 r. do analogicznego okresu roku ubiegłego, Poczta Polska zaobserwowała w sieci placówek pocztowych oraz u kurierów wzrost płatności bezgotówkowych. Oprócz znczenego wzrostu płatności BLIKIEM również obrót kartami i liczba transakcji wzrosły o odpowiednio 15 proc. i 5 proc. Skutkuje to wzrostem średniej wartości transakcji dokonywanej kartą o 9 proc.
– Rewolucja w zakresie sposobu płatności postępuje niezwykle szybko, a Poczta Polska jest jej uczestnikiem. Od dawna oferujemy klientom najnowocześniejsze rozwiązania w swoich placówkach, a bezdotykowe formy płatności doskonale sprawdzają się ze względu na prostotę i bezpieczeństwo transakcji. Nasi klienci coraz chętniej korzystają z udostępnianych przez nas nowoczesnych form płatności, które będziemy rozwijać – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.
Znaczny wzrost wartości wypłat cash-back
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty mogą również skorzystać z szerokiego wachlarza usług m.in.: płatności w walucie karty DCC, wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonów komórkowych, cash-back czy zakupu kodów Paysafecard.
Na początku roku Poczta Polska udostępniła swoim klientom dwukrotnie wyższy limit wypłat gotówkowych w ramach usługi cash-back. W tym sektorze Spółka również odnotowała wzrost o 66%.
Na rynku dominują płatności bezgotówkowe
Jak wynika z najnowszego badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze, a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2022”, z użyciem płatności bezgotówkowych zrealizowano w Polsce 62 proc. wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w 2022 roku.
Jednak NBP poinformował o spadku liczby transakcji kartami płatniczymi w I kw. 2023 i o malejącej liczbie akceptantów.
Jednocześnie w porównaniu z poprzedzającym kwartałem odnotowano wzrost liczby wypłat w ramach usługi cash-back o 3,1%.