Bankowość i Finanse | Marketing i PR | Jak cię widzą, tak cię piszą

Bankowość i Finanse | Marketing i PR | Jak cię widzą, tak cię piszą
Fot. REDPIXEL/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Cyfryzacja usług bankowych nie tylko zwiększyła wydajność i produktywność banków, ale też umożliwiła korzystanie z ich usług w dowolnym miejscu i czasie. Dziś praktycznie wszystkie dostarczają swym klientom podobne produkty, zatem coraz większe znaczenie zyskuje budowa marki i rozpoznawalności. Takim wyróżnikiem może być też funkcjonowanie na rynku lokalnym.

Powszechny dostęp do informacji za pośrednictwem internetu, smartfonów i komputerów spowodował, że każdy podmiot, bez względu na lokalizację, może kierować swą ofertę do klientów praktycznie na całym świecie. Powszechnie przywoływana jest opinia Briana Moynihana, dyrektora generalnego Bank of America, że w dobie aplikacji mobilnych i bankowości internetowej „ludzie noszą oddział w  kieszeni„. Dlatego istotne jest odpowiednie przygotowanie oferty dla klientów. Obecnie jest ich – i w przestrzeni publicznej, i w internecie – tak wiele, że dla wyróżnienia się niezbędna jest nowoczesna i atrakcyjna forma, a treść prosta i zrozumiała.

Łowienie w sieci

Zarówno sama oferta, jak i wizerunek budowany przez bank nie mogą być archaiczne. Z różnych badań wynika, że ulotki i plakaty mają coraz mniejszy wpływ na konsumentów, żyją przy tym bardzo krótko. Specjaliści związani z reklamą polecają zatem promocje w sieci, choćby wykorzystywanie takich usług, jak Google Ads i Facebook Ads. Reklama internetowa w marketingu lokalnym może dać przewagę nad konkurentami. Zalecane jest też wykorzystanie lokalnych portali informacyjnych, które funkcjonują w wielu małych miejscowościach, jak też odpowiednich grup na Facebooku, które w większości przypadków zastąpiły dotychczasowe fora internetowe mieszkańców danego obszaru.

Należy też zwrócić uwagę na właściwe pozycjonowanie własnej strony w internecie. Chodzi o to, żeby po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „kredyt” i nazwy miejscowości w wynikach wyszukiwania na pierwszej pozycji znalazła się strona banku. Na Facebooku istnieją też takie możliwości, jak polubienia strony, prowadzenie fanpage itp. Coraz częściej klienci korzystają z rekomendacji, warto zatem skorzystać z tzw. social proof.

Poznaj swojego klienta

W publikacji „Retail Banking 2020 Evolution or Revolution?„, przygotowanej przez PWC, analitycy zwracają uwagę, że oczekiwania klientów kształtują ich interakcje spoza branży bankowej. Chcą takiego rodzaju i jakości usług, jakie otrzymują od innych branż, np. łatwości obsługi na poziomie zapewnianym przez firmę Baidu, bezproblemowej integracji produktów Apple itp. Podkreślają też, iż decyzje odnośnie wydatków coraz częściej podejmują kobiety. W Stanach Zjednoczonych panie kontrolują 50% majątku prywatnego, stanowią jedną trzecią gospodarstw domowych, są głównymi żywicielami w 40% rodzin i są lepiej wykształcone niż ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK