Banki zmieniają podejście do AI

Banki zmieniają podejście do AI
Wojciech Zaskórski | Źródło: BANK.pl
O dwudziestoleciu obecności firmy Lenovo na polskim rynku oraz o rozwoju AI, ze szczególnym uwzględnieniem jej zastosowań w sektorze bankowym, mówił w rozmowie z BANK.pl, podczas konferencji IT@BANK, Wojciech Zaskórski – General Manager z Lenovo Polska.

W tym czasie firma przeszła imponującą drogę do dostawcy kompletnych rozwiązań obejmujących serwery, storage (magazyny danych), usługi chmurowe i usługi managed services.

Jak podkreślił Wojciech Zaskórski, Lenovo osiąga bardzo dobre wyniki finansowe i sprzedażowe na polskim rynku oraz zdobyło zaufanie partnerów i klientów.

Wojciech Zaskórski podejmował także temat sztucznej inteligencji i mówił o jej szybkim rozwoju w ostatnich latach, a także o możliwym spowolnieniu inwestycji banków w AI, w związku z niezadowalającym poziomem zwrotu z inwestycji w niektórych dużych projektach bankowych.

Zaznaczył, że obecnie banki kładą większy nacisk na szczegółowe planowanie i analizę, czy dany projekt wykorzystujący technologię AI przyniesie konkretny zysk.

Stwierdził jednak, że AI w bankach przynosi korzyści zarówno w obszarze operacyjnym (automatyzacja i przyspieszanie procesów), jak i w bezpośrednim kontakcie z klientem (zwiększanie satysfakcji poprzez szybkość usług).

Agenci AI

W technologii opartej na sztucznej inteligencji najciekawszych rozwiązań spodziewa się w zastosowaniu agentów AI.

Odnosząc się do pytania o to, czy można sobie wyobrazić banki bez pracowników, ale za to całkowicie obsługiwane przez AI, Wojciech Zaskórski powiedział:

„Nie widzę dzisiaj żadnej firmy z bogatego portfolio klientów Lenovo na 180 rynkach, która w ogóle rozważa obecnie tego typu rozwiązania.

Co będzie w przyszłości, zobaczymy, ale wydaje mi się, że sztuczna inteligencja jest po to, żeby przyspieszać procesy, pomagać automatyzować i organizować naszą pracę codzienną, a nie po to, żeby nas zastąpić”.

Czytaj także: Otwarci na potrzeby klienta

Źródło: BANK.pl