Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS i Bank BPS w programie Tarcza Finansowa PFR
Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm można składać od 29 kwietnia od godz. 18.00 poprzez systemy bankowości elektronicznej Banków Spółdzielczych i Banku BPS.
W przypadku dużych firm wnioski o pomoc można składać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie PFR.
– Banki Spółdzielcze z Grupy BPS będą uczestniczyć w programie Tarcza Finansowa PFR. To kolejny element działań pomocowych jaki oferują za swoim pośrednictwem Banki Spółdzielcze, tym razem we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju finansującym program.
Firmy będące klientami Banków Spółdzielczych będą mogły, za pośrednictwem systemu bankowości internetowej, ubiegać się o subwencje, które pomogą im przetrwać ten trudny okres.
W bardzo krótkim czasie Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS oraz Banki Spółdzielcze z nim współpracujące dostosowały swoje systemy i udostępniły wniosek pozwalający firmom na uzyskanie pomocy finansowej.
Udział Banków Spółdzielczych w Tarczy Finansowej PFR dowodzi, że pomoc Klientom jest dla nas priorytetem, a wspólne działanie pokazuje siłę naszego Zrzeszenia – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS S.A.
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>
Kto może składać wniosek?
Program Tarcza Finansowa PFR kierowany jest do:
‒ mikrofirm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 1 do 9 pracowników (bez właściciela), których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;
‒ małych i średnich firm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. do 249 pracowników, których roczny obrót za 2019 r. nie przekracza 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. nie przekracza 43 mln euro;
‒ dużych firm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 250 pracowników albo osiągających obrót roczny za 2019 r. powyżej 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. przekracza 43 mln euro.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>
Procedura tylko online
Z subwencji będą mogły skorzystać firmy, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19.
Całość procesu, w tym otrzymanie decyzji i podpisanie umowy z PFR oraz wniosek reklamacyjny odbywa się on-line w systemie bankowości internetowej banku.
Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy za rozpatrzenie wniosku.
Więcej informacji na temat programu Tarcza Finansowa PFR dostępnych jest w internetowym serwisie dedykowanym Klientom Banków Spółdzielczych z Grupy BPS pod linkiem: https://grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow/.