Bank Pocztowy zapowiada wprowadzenie usługi „ROR na selfie”

Bank Pocztowy zapowiada wprowadzenie usługi „ROR na selfie”
Fot. Bank Pocztowy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W ofercie Banku Pocztowego, na początku przyszłego roku, oprócz dostępnej już usługi „Kredyt na selfie”, zostanie wdrożona kolejna usługa wykorzystująca biometrię – „ROR na selfie”. Rozwiązanie to będzie dedykowane osobom otwierającym rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy online.

– Wprowadzenie wideoweryfikacji w kolejnym produkcie to następny krok w realizacji strategicznych celów związanych z rozwojem usług cyfrowych Banku Pocztowego. Obecnie finalizujemy proces wprowadzający otwieranie ROR na selfie. Po wdrożeniu tej możliwości, założenie nowego konta zostanie przeprowadzone w całości w aplikacji mobilnej, a potwierdzenie tożsamości klienta odbywać się będzie dzięki wykorzystaniu biometrycznej analizy twarzy.  Identyfikacja klienta przebiegać będzie przy użyciu kamery telefonu –   poprzez wykonanie zdjęcia dowodu osobistego, nagranie krótkiego filmiku z dokumentem tożsamości oraz wykonanie „selfie”, czyli nagranie skanu twarzy. Mobilna aplikacja Banku pomoże w tych czynnościach, podpowiadając jak ustawić głowę lub w jaki sposób ułożyć dowód osobisty – mówi Michał Leski, członek Zarządu Banku Pocztowego.

Przygotowując usługę wideoweryfikacji w procesie wnioskowania o założenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, Bank Pocztowy korzysta ze współpracy z Digital Gateways. W procesie planowane jest także wykorzystanie podpisu elektronicznego, obsługiwanego przez Autenti.

„Kredyt na selfie”

Pod koniec ubiegłego roku Bank Pocztowy uruchomił „Kredyt na selfie”. Nowi klienci Banku Pocztowego, dzięki technologii wideoweryfikacji, mają możliwość uzyskania kredytu gotówkowego całkowicie zdalnie.

Czytaj także: Bank Pocztowy: 3,5-krotny wzrost liczby wniosków o konto składanych przez internet >>>

Rozwiązanie przygotowane z myślą o nowych klientach, pozwala im uzyskać do 5000 zł na okres nawet 5 lat bez wychodzenia z domu. Wniosek kredytowy składany jest podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a potwierdzenie tożsamości klienta odbywa się dzięki wideoweryfikacji, za pośrednictwem specjalnej aplikacji wykorzystującej biometryczną analizę twarzy. Cały proces kredytowy przebiega całkowicie zdalnie – bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. Z oferty mogą skorzystać także obecni klienci Banku – w ich przypadku proces przebiega także zdalnie, jednak już bez konieczności wideoweryfikacji. Klienci korzystający już z usług Banku mogą uzyskać finansowanie w wysokości nawet do 50 000 zł.

Bank Pocztowy oferuje rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe dla trzech pokoleń. Konta osobiste dedykowane są: osobom od 13 do 25 roku życia (Konto w Porządku Start), osobom pomiędzy 26 a 64 rokiem życia (Konto w Porządku) oraz seniorom od 65 roku życia (Konto w Porządku Plus). W trakcie otwierania rachunku istnieje możliwość zamówienia karty wirtualnej, biometrycznej lub tradycyjnej w wersji plastikowej.

Źródło: Bank Pocztowy SA