Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR

W ramach PocztowyID użytkownik będzie miał wydany tzw. Środek Identyfikacji Elektronicznej, czyli zestaw danych klienta wykorzystywany do uwierzytelniania jego tożsamości w środowisku cyfrowym z wykorzystaniem usługi mojeID – zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i publicznych.
Dzięki usłudze PocztowyID klienci Banku Pocztowego zyskują możliwość bezpiecznego i wygodnego potwierdzania tożsamości online, co pozwoli im na korzystanie z szerokiego wachlarza usług online udostępnianych przez usługodawców korzystających z mojeID, m.in. firmy telekomunikacyjne, zakłady ubezpieczeń, dostawcy usług medycznych, firmy świadczące usługi finansowe.
Czytaj także: Click to Pay w Banku Pocztowym
Bank Pocztowy rozszerza zakres potwierdzania tożsamości

– Wprowadzenie usługi PocztowyID to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług bankowych i odpowiedź na rosnące oczekiwania naszych klientów w zakresie nowoczesnych, bezpiecznych i wygodnych rozwiązań online – mówi Agata Jelonek, naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
– Już teraz umożliwiamy naszym klientom zdalne potwierdzanie tożsamości w serwisach internetowych dostawców usług komercyjnych, a w drugim etapie planujemy rozszerzenie funkcjonalności o możliwość potwierdzania tożsamości naszych klientów na potrzeby usług i serwisów publicznych, w tym na potrzeby założenia i wykorzystywania Profilu Zaufanego.
PocztowyID nie tylko upraszcza kontakt z administracją, ale również wzmacnia rolę Banku jako zaufanego partnera w codziennym życiu cyfrowym naszych klientów – dodaje.
Czytaj także: KNF wyraziła zgodę na powołanie prezesów Banku Pocztowego i Alior Banku
Procedura korzystania z usługi PocztowyID
Z usługi PocztowyID może skorzystać każda pełnoletnia osoba posiadająca numer PESEL, której tożsamość została wcześniej zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
Dodatkowym warunkiem jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Pocztowy24 i/lub aplikacji mobilnej Pocztowy.
Należy przy tym zaznaczyć, że przekazanie danych w celu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID możliwe jest wyłącznie poprzez bankowość internetową, natomiast samo utworzenie środka identyfikacji elektronicznej (PocztowyID) może zostać zrealizowane zarówno za pośrednictwem serwisu internetowego, jak i aplikacji mobilnej.
Aby utworzyć PocztowyID, należy zalogować się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. Następnie, w sekcji „Ustawienia”, należy wybrać opcję „PocztowyID” i kliknąć przycisk „Utwórz”. Na ekranie pojawią się dane użytkownika, które będą stanowiły treść środka identyfikacji elektronicznej, oraz wymagane oświadczenia do zaakceptowania.
Po zweryfikowaniu danych i zapoznaniu się z Regulaminem PocztowyID, należy zaakceptować wymagane oświadczenia, a następnie kliknąć „Zatwierdź”. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie dyspozycji utworzenia PocztowyID za pomocą hasła SMS przesłanego na numer przypisany do konta.