Bank Millennium osiągnął w II kw. 2025 r. zysk netto powyżej oczekiwań rynku
Podstawowa działalność operacyjna pozostała solidna i stanowiła główne źródło dobrego wyniku kwartalnego.
Wzrost portfela kredytowego był umiarkowany (bez zmian kw/kw), dynamika w segmencie korporacyjnym wyraźnie przyspieszyła (+3% kw/kw, +6% r/r), przy czym szczególnie silny wzrost odnotowano w segmencie małych firm.
Dla kontrastu, portfel detaliczny wykazał ujemną dynamikę kw/kw i r/r, co było efektem szybkiego spadku portfela kredytów hipotecznych walutowych oraz niskiej sprzedaży nowych kredytów hipotecznych w PLN, która nie zdołała zrównoważyć solidnej sprzedaży kredytów konsumpcyjnych.
Nadwyżka płynności dalej rosła (depozyty +2% kw/kw i +4% r/r), a wskaźnik kredyty/depozyty osiągnął nowe minimum na poziomie 61%.
Liczba aktywnych klientów detalicznych kontynuowała trend wzrostowy (3,193 mln, +4% r/r), a wartość produktów inwestycyjnych wzrosła o 9% kw/kw, przekraczając 13,0 mld zł.
Czytaj także: Rekordowa emisja listów zastawnych Millennium Banku Hipotecznego
Wzrost kredytów inwestycyjnych
„Jestem zadowolony z osiągniętych wyników, zysku netto w wysokości 331 mln zł w 2Q25 oraz 511 mln zł w I półroczu 2025 roku, pomimo utrzymujących się wysokich kosztów portfela walutowych kredytów hipotecznych.
Drugi kwartał i pierwsze półrocze 2025 roku przyniosły solidne rezultaty w obszarze bankowości detalicznej i korporacyjnej Banku. Chciałbym podkreślić wyniki w bankowości korporacyjnej, gdzie w I półroczu 2025 r. produkcja nowych kredytów wzrosła aż o 66% rok do roku, głównie za sprawą dynamicznego wzrostu w obszarze nowych kredytów inwestycyjnych.
W raportowanym okresie dostarczyliśmy naszym klientom wiele nowych rozwiązań i produktów, na czym zawsze się skupiamy. Wszystko to osiągnęliśmy przy nieustannym stawianiu na jakość naszych usług i pozytywne doświadczenia klientów, za co zostaliśmy uhonorowani nagrodami branżowymi” – skomentował Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium.
„Z satysfakcją podkreślam, że po pierwszym półroczu 2025 roku jesteśmy na dobrej drodze do realizacji inicjatyw Strategii 2028: Wartość i Wzrost, a także aktywnie monitorowaliśmy kluczowe cele biznesowe i finansowe.
Koncentrowaliśmy się na trwałym wzroście w segmencie detalicznym, umacnianiu pozycji Banku w segmencie średnich i dużych przedsiębiorstw oraz poprawie rentowności.
Strategicznym priorytetem Banku była digitalizacja, rozbudowa oferty produktowej, w tym produktu inwestycyjnego i oszczędnościowego oraz ciągłe podnoszenie jakości obsługi klienta” – dodał prezes Joao Bras Jorge.
Czytaj także: Bank Millennium z nagrodą „Euromoney” dla najlepszego cyfrowego banku w Polsce
Digitalizacja priorytetem Banku Millennium
W ramach realizacji strategii w raportowanym okresie Bank Millennium wdrożył m.in. potwierdzenie tożsamości w aplikacji mObywatel w procesie otwierania konta online, a także wprowadził promocję EKO dla kredytu hipotecznego, dzięki której osoby kupujące nieruchomość z niskim zapotrzebowaniem na energię skorzystają z obniżonego oprocentowania.
Realizowano również działania mające na celu digitalizację procesów związanych z kartami płatniczymi i kredytami hipotecznymi, a także wdrożenia adresujące wymogi Ustawy o dostępności.
W segmencie bankowości przedsiębiorstw, Millennium jako pierwszy bank na rynku, udostępnił klientom firmowym usługę Millenet Link Lite, która pozwala na automatyczną wymianę plików z bankiem za pośrednictwem chmury.
Ponadto bank we współpracy z KUKE wprowadził ofertę zielonych gwarancji i rozpoczął pilotaż tzw. prostej pożyczki z nieokreślonym celem finansowania dla klientów segmentu przedsiębiorstw.
Wyniki Grupy Banku Millennium są dostępne pod linkiem: https://www.bankmillennium.pl/o-banku/relacje-inwestorskie?languageChange=true