Bank i Klient: Zapewnić bezpieczeństwo w przededniu PSD2

Bank i Klient: Zapewnić bezpieczeństwo w przededniu PSD2
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zmasowane cyberataki, coraz doskonalsze wersje złośliwego oprogramowania i zaawansowane socjotechnicznie kampanie phishingowe - działania cyberprzestępców koncentrują się dziś na użytkownikach bankowości elektronicznej i mobilnej. Sieciowym złodziejom zadanie ułatwia nie tylko niska świadomość społeczna w zakresie zagrożeń w cyberświecie, ale również coraz częściej spotykana praktyka wymiaru sprawiedliwości i organów nadzoru, obciążająca banki odpowiedzialnością finansową za niewłaściwe zachowania ich klientów.

W jaki sposób instytucje finansowe mogą utrudniać ataki cyberprzestępców na rachunki swych klientów pomimo braku współdziałania ze strony tych ostatnich? Czy zwiększanie szybkości wykonywania operacji płatniczych musi się odbywać ze szkodą dla ich bezpieczeństwa? I wreszcie – kto przejmie odpowiedzialność za nadużycia dokonywane przez podmioty trzecie po implementacji dyrektywy PSD2 do polskiego systemu prawnego? To tylko niektóre kwestie omawiane podczas debaty „Miesięcznika Finansowego BANK” poświęconej zapobieganiu fraudom sieciowym. W dyskusji udział wzięli: dr Krzysztof Spirzewski, dyrektor zarządzający Departamentu Bankowości Transakcyjnej w Banku Societe Generale S.A.; Paweł Reichelt, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Plus Banku S.A.; Daniel Krzywiec, kierownik zespołu w Departamencie Zarządzania Zgodnością SGB Banku S.A.; Tomasz Imbiorowski, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa w Banku Pocztowym S.A.; Dariusz Kołodziejski, wiceprezes zarządu Banku Spółdzielczego w Ostrowi Mazowieckiej; Jacek Petrykiewicz, dyrektor Departamentu Zapobiegania Oszustwom Bankowym w Credit Agricole Bank Polska S.A.; Kamil Kasprzak, kierownik Wydziału Analiz i Zapobiegania Przestępczości w Banku Ochrony Środowiska S.A. oraz Tomasz Derkowski, kierownik zespołu w Departamencie Bezpieczeństwa PKO Banku Polskiego. Debatę prowadził dziennikarz „Miesięcznika Finansowego BANK”, Karol Jerzy Mórawski.

Partnerami wydarzenia były Passus S.A. oraz Inform GmbH – dostawcy specjalistycznych rozwiązań teleinformatycznych z zakresu cyberbezpieczeństwa. W debacie uczestniczyli przedstawiciele obydwu firm: Karolina Lipka, Board Member, Business Development Director i Konrad Antonowicz, Ambience Product Manager w firmie Passus oraz Jon Stone, Business Development i Roy Prayikuilam, Head of Professional Services w firmie Inform.

Konrad Antonowicz

Tomasz Derkowski

Tomasz Imbiorowski

Kamil Kasprzak

Dariusz Kołodziejski

Daniel Krzywiec

Karolina Lipka

Karol Mórawski

Jacek Petrykiewicz

Roy Prayikuilam

Paweł Reichelt

Krzysztof Spirzewski

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI