Bank i Klient. Etyka: Chcą sprzedawać odpowiedzialnie

Bank i Klient. Etyka: Chcą sprzedawać odpowiedzialnie
Fot. deagreez/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
"Wierzymy, że branża finansowa ma służyć społeczeństwu i jego otoczeniu, a oferowane przez instytucje finansowe produkty i usługi są niezbędne i przydatne w życiu każdego człowieka. Jesteśmy świadomi, że tylko prawidłowa konstrukcja, komunikacja i sprzedaż produktów finansowych pozwala na realizowanie biznesowej i społecznej roli instytucji finansowych" - napisali w Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży jej inicjatorzy.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt zainicjowany przez trzy instytucje finansowe, a jego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Powstał, by podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach z klientem, edukować biznes i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. To pierwsza taka współpraca firm, którym zależy na poprawie jakości usług bankowych. Jej inicjatorami są ANG Spółdzielnia, BNP Paribas Bank Polska i Santander Bank Polska.

Sygnatariusze dokumentu deklarują:

  • Oferować produkty przejrzyste, zrozumiałe i proste.
  • Sprzedawać produkty dopasowane do potrzeb i możliwości konsumenta, dbając o jego bezpieczeństwo.
  • Sprzedawać produkty za godziwą cenę.
  • Umożliwiać proste, sprawne i skuteczne zgłaszanie skarg.
  • Dbać szczególnie o bezpieczeństwo konsumentów z grup wrażliwych społecznie.
  • Traktować wszystkich konsumentów z szacunkiem, zapewniając najwyższą jakość obsługi.
  • Promować produkty w sposób transparentny i rzetelny.
  • Słuchać i uwzględniać głos konsumentów przy podejmowaniu działań.
  • Edukować konsumentów i innych uczestników rynku.

Służyć społeczeństwu i gospodarce

– Jednym z największych wyzwań branży finansowej i całego biznesu jest odpowiedzialna sprzedaż – taka, dzięki której klient otrzymuje za godziwą cenę produkt, którego naprawdę potrzebuje, który rozumie i na który go stać. Instytucje finansowe mają szczególnie wrażliwą rolę w naszym życiu, dlatego musimy w sposób szczególny dbać o dobro klienta. Temu właśnie służy Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży – mówi Artur ­Nowak-Gocławski, prezes zarządu ANG Spółdzielnia.

Celami, które przyświecały inicjatorom deklaracji są przede wszystkim zwiększanie pozytywnego wpływu branży finansowej na otoczenie i budowanie relacji z konsumentami i biznesem w sposób, dzięki któremu będą mogli lepiej służyć społeczeństwu i gospodarce. Produkty i usługi finansowe, które dostarczają, są ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK