Automatyzacja płatności za faktury dzięki N!Asystentowi Nest Banku

– Od początku naszą wizją było stworzenie rozwiązania, które nie tylko odpowiada na pytania, ale faktycznie działa w imieniu klienta i wspiera go w zarządzaniu finansami. Już w 2024 roku N!Asystent pomagał w realizacji przelewów czy umawianiu rozmów z doradcą, a każda kolejna funkcja przybliża nas do roli pełnoprawnego AI agenta.

Śledzimy rozwój generatywnej AI w bankowości – globalni liderzy, tacy jak OpenAI, testują rozwiązania, które łączą konwersację z automatyzacją procesów.
To utwierdza nas w przekonaniu, że przyszłość bankowości pójdzie w kierunku bankowości konwersacyjnej, w której kluczową rolę będą kształtować inteligentni agenci – nie tylko rozumiejący potrzeby użytkowników, ale też aktywnie wspierający ich działania.
Bankowość konwersacyjna to nowy standard, w którym interfejsy oparte na dialogu przekształcają rozmowę w skuteczne narzędzie do realizacji zadań, a nie tylko wymianę informacji.
Nasz N!Asystent zmierza w tę samą stronę – staje się inteligentnym, proaktywnym agentem, który realnie odciąża użytkowników w zarządzaniu finansami. Jesteśmy pionierami we wprowadzeniu AI Asystenta do bankowości mobilnej w Polsce, a teraz chcemy jako pierwsi zbudować prawdziwego AI agenta w bankowości – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Czytaj także: N!Asystent Nest Banku, wykorzystujący AI – z nagrodą na FinovateFall 2024
Jak skorzystać z opcji opłacenia faktury przez N!Asystenta?
Opcja opłacania faktur została umieszczona na głównym ekranie – wystarczy kliknąć w proponowany prompt lub skorzystać z polecenia głosowego.
Po przesłaniu zdjęcia lub załącznika Asystent automatycznie uzupełni dane, a użytkownik jedynie sprawdza ich poprawność i autoryzuje przelew wybraną metodą.
Nest Bank zapowiada, że to dopiero początek. W 2025 roku N!Asystent zyska kolejne funkcje. W planach jest m.in. obsługa wniosków i dyspozycji klienta, czyli obszar samoobsługi, który zwiększa automatyzację i wygodę korzystania z bankowości.
Czytaj także: Nest Bank umożliwił klientom wpłaty zbliżeniowe w sieci Euronet
Czym jest N!Asystent Nest Banku?
N!Asystent to wirtualny agent klienta zasilany sztuczną inteligencją, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku. Działa na modelu GPT 4o w ramach Microsoft Azure OpenAI i korzysta z regulaminów, cenników oraz informacji produktowych banku.
Rozumie język naturalny i wspiera klientów w codziennym zarządzaniu finansami. Pomaga w zlecaniu przelewów, obsługuje polecenia głosowe, umawia spotkania z doradcą oraz analizuje finanse, przedstawiając je w formie wykresów. Umożliwia także skanowanie faktur i ich automatyczną płatność.