Auto elektryczne Polestar w III kwartale 2022 roku na polskim rynku
Najnowszy model Polestar powstanie na tej samej platformie co Lotus. Część serwisów w dużych miastach Polski już jest przygotowana do obsługi nowej marki.
Polestar został założony w 1996 roku pod Göteborgiem i zajmował się tuningowaniem samochodów Volvo i przygotowywaniem ich do wyścigów. Firma została w 2015 roku kupiona przez szwedzki koncern i zajmowała się przygotowywaniem fabrycznych modeli Volvo o sportowych osiągach. Ostatecznie właściciel Volvo, chiński koncern Geely, zdecydował o wyodrębnieniu marki.
Ceny (Polestar) w Polsce będą się zaczynać od ponad 200 tys. zł
Polestar zaprezentował swoje pierwsze auto, zbudowane wyłącznie jako hybryda plug-in, Polestar 1, w 2017 roku. Od 2019 roku oferuje całkowicie elektryczny model Polestar 2 i zapowiedziała, że kolejne modele będą oferowane już także jedynie z napędem elektrycznym.
Czytaj także: Polska nie jest przygotowana do pod względem infrastrukturalnym do wymiany aut spalinowych na elektryczne
Polestar na polskim rynku
Wchodząc do Polski Polestar będzie więc oferować na razie tylko jeden model – Polestar 2, ale w trzech wersjach. To duży liftback. Auto budowane jest na tej samej platformie co dwa elektryczne SUVy Volvo (XC40 Recharge i C40 Recharge). Dzieli z nimi też wiele elementów wnętrza i system infotainment rozwijany przez konsorcjum z udziałem m.in. Google i Intel – Android Automotive.
‒ To samochód z dużą bateria, a więc o dużych zasięgach – mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartłomiej Derski, ekspert WysokieNapiecie.pl. – Jego ceny w Polsce będą się zaczynać od ponad 200 tys. zł.
To prawdopodobnie nie jest ostatnia marka Geely, które wejdzie na polski rynek
Niewielka liczba tych aut została już sprowadzona do naszego kraju przez pośredników, którzy wcześniej zajmowali się sprowadzaniem Tesli, zanim Amerykanie także zdecydowali się wejść do Polski.
Czytaj także: Po 2035 roku nie kupisz nowego auta spalinowego, ale będziesz mógł jeździć starym
Sprzedaż w sieci, może będzie showroom
Nie jest jeszcze do końca przesądzone, jak Polestar będzie w Polsce sprzedawany.
Marka przyjęła model stosowany przez Teslę – sprzedaży przez Internet. W Warszawie najprawdopodobniej pojawi się jednak showroom marki.
‒ To prawdopodobnie nie jest ostatnia marka Geely, które wejdzie na polski rynek.
Na Zachodzie chiński koncern sprzedaje jeszcze auta pod marką Lynk & Co. i można się spodziewać, że w ciągu kilku lat, gdy polski rynek aut elektrycznych będzie wystarczająco pojemy, ta marka także zacznie być oferowana w Polsce – dodaje Bartłomiej Derski.