Asseco wdraża e-podpis w Grupie KRUK
System Asseco umożliwiający składanie przez klienta podpisu biometrycznego na dokumentacji został wdrożony w firmie KRUK na tabletach doradców terenowych. Wszystko po to, aby mogli oni, podpisując umowę z klientem, nie poświęcać już czasu na drukowanie dwóch egzemplarzy umowy oraz wysyłanie ich pocztą czy kurierem do firmy.
Podpisany elektronicznie dokument, zaraz po złożeniu podpisu przez klienta, jest dostępny w systemach informatycznych KRUK-a. Z kolei klient może otrzymać swój egzemplarz umowy podczas wizyty, e-mailem lub w formie papierowej. Kiedy wybierze drugą z tych opcji, drukowany jest tylko jeden dokument dla klienta.
Podpis biometryczny daje wiele możliwości zabezpieczenia, przez co jest dużo bardziej bezpieczny od odręcznego. Grafolog jest w stanie w podpisie biometrycznym ocenić więcej cech osobistych, behawioralnych osoby, która go złożyła i wskazać, kto jest jego autorem.
Jednym z kluczowych etapów procesu obsługi wierzytelności jest podpisanie umowy między stronami. We wdrożonym rozwiązaniu odręczny podpis na dokumencie umowy zastąpiony został podpisem odręcznym utrwalonym elektronicznie (biometrycznym) w aplikacji Signatus słowackiej firmy Anasoft – partnera Asseco. Biometria podpisu jest dodatkowo zabezpieczona przez Asseco kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną i kwalifikowanym elektronicznym znacznikiem czasu.
– Cyfryzacja jest przyszłością w naszej branży i jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania. Dzięki wykorzystaniu technologii biometrii i urządzeń mobilnych, nasi doradcy terenowi mogą w pełni elektronicznie obsłużyć naszych klientów. Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji. – mówi Tomasz Ignaczak, dyrektor generalny w KRUK S.A.
– Jest to szczególnie ważne w czasach pandemii, dlatego też stosujemy wybrane urządzenia mobilne z rysikami firmy Samsung Galaxy Tab Active2, które można bezpiecznie dezynfekować – mówi Artur Miękina, dyrektor Sprzedaży Projektowej w Asseco Data Systems.