Artykuły ze źródła: BANK.pl

Bank Pekao S.A. - Logo
Bezgotówkowo

Bank Pekao: karta płatnicza całodobowym biletem w komunikacji miejskiej

Mieszkańcy Białegostoku mogą korzystać z kolejnych udogodnień wdrażanych przez Bank Pekao S.A. w ramach rozwoju płatności w komunikacji miejskiej tzw. Smart City. Dzięki temu rozwiązaniu białostoczanie od pięciu miesięcy mogą używać karty płatniczej jako biletu komunikacji miejskiej. Teraz Pekao S.A. idzie krok dalej i wdraża obsługę Smart Taryfy BKM (Białostockiej Komunikacji Miejskiej), czyli innowacyjny sposób naliczania opłaty za dobowe przejazdy, który minimalizuje koszty przejazdów pasażerów.

Symbol zakupów internetowych
Gospodarka

Pandemia koronawirusa zmieniła obraz sektora handlu detalicznego, e-commerce z rekordową zmianą dynamiki

W czasie ścisłego lockdownu wiele tradycyjnych sklepów zmuszone było zaprzestać lub drastycznie ograniczyć skalę funkcjonowania, więc klienci nie mieli innego wyjścia i zwrócili się w stronę internetowych kanałów sprzedaży. Jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, mimo koronawirusa w tym roku zaległości handlu detalicznego przyrastały znacznie wolniej niż wcześniej, ale to właśnie e-commerce zanotował rekordową zmianę dynamiki – z 60,7 proc. w 2019 r. do 9,7 proc. w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2020 r.

Santander Consumer Bank
Z rynku finansowego

Santander Consumer Bank: nowe, wyższe zwroty za wybrane zakupy dla posiadaczy Visa TurboKARTY

We wrześniu zmieniły się zasady sprzedaży premiowej Visa TurboKARTY, której wydawcą jest Santander Consumer Bank – bank od kredytów. Dzięki nowemu programowi „Zakupy z premią” posiadacze tej karty kredytowej otrzymują w kraju i za granicą aż 5 proc. zwrotu w samodzielnych myjniach samochodowych, 3 proc. w restauracjach, kawiarniach lub fast foodach oraz 1 proc. moneyback za paliwo i inne zakupy na stacjach.

Mężczyzna logujący się do banku przez internet
Z rynku finansowego

Koronowirus mocno uderzył w banki, w czasie pandemii lepiej radzą sobie te zaawansowane cyfrowo

Kryzys wywołany koronawirusem nie ominął sektora bankowego. Aż 60 proc. banków w skali światowej było zmuszonych ograniczyć godziny pracy swoich placówek lub całkowicie je zamknąć. Z trudną sytuacją znacznie lepiej radzą sobie instytucje finansowe sprawnie funkcjonujące w zdalnym modelu obsługi klientów, którym zaawansowane wykorzystanie kanałów cyfrowych przynosi wymierne efekty. Na tym tle bardzo dobrze wypadają polskie banki – aż 5 z 13 biorących udział w badaniu firmy doradczej Deloitte.

Płatności zbliżeniowe
Bezgotówkowo

W czasie pandemii COVID-19 27 proc. Polaków zrezygnowało z płatności gotówką lub ograniczyło je

Wybuch pandemii COVID-19 spowodował duży odwrót od transakcji gotówkowych i wzrost zainteresowania płatnościami bezdotykowymi, czyli dokonywanymi kartami zbliżeniowymi i aplikacjami mobilnymi. W Polsce 27% respondentów zrezygnowało z płacenia gotówką lub do minimum ograniczyła tę formę rozliczenia, wynika z badania zachowań przeprowadzonego przez Bain & Company wśród około 10 tys. klientów banków detalicznych w ośmiu krajach.

STRONA 930 Z 1764