Artykuły ze źródła: aleBank.pl

Raporty

Aon Polska: „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”

Przestępczość komputerowa jako ryzyko dostrzegana jest przez polskich przedsiębiorców częściej niż jeszcze dwa lata temu, kiedy to ryzyko to znajdowało się na dwudziestej siódmej pozycji w zestawieniu, jednak nadal daleko jej do pierwszej dziesiątki kluczowych ryzyk. Zupełnie przeciwna tendencja widoczna jest na świecie, gdzie przestępczość komputerowa plasuje się wśród 10 kluczowych ryzyk na każdym kontynencie, z wyłączeniem Ameryki Południowej. Przedsiębiorcy w Europie uplasowali ją na szóstym miejscu, a Ameryce Północnej nawet na pierwszym.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

Polskie firmy. Kondycja, perspektywy, inwestycje i ich finansowanie

Polskie firmy, zwłaszcza średnie i duże, z optymizmem patrzą w przyszłość. Nie tylko zaakceptowały już zmienność otoczenia, ale chcą obrócić ją na swoją korzyść. Znacząco – w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania – zwiększyła się gotowość do wzrostu skali działania, także poprzez ekspansję zagraniczną. Ambitnym celom sprzyja lepsza niż rok wcześniej kondycja finansowa: istotnie wzrósł odsetek średnich i dużych firm, które zadeklarowały wypracowanie zysku oraz wzrost obrotów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Golden Sand Bank i IBM uruchomią cyfrowy bank

Instytucja finansowa Golden Sand Bank, wspólnie z IBM, pracuje nad uruchomieniem nowego, w pełni cyfrowego banku. Opierając rozwiązanie o usługę Bank-in-a-Box oferowaną z chmury IBM, zarówno IBM, jak i Golden Sand Bank zakładają uruchomienie i udostępnienie w pełni funkcjonalnego banku składającego się z systemu centralnego, wielofunkcyjnego front-end oraz całkowicie cyfrowej warstwy procesów biznesowych w ciągu sześciu miesięcy, podała spółka.

CZYTAJ WIĘCEJ
Firma

Biznes w mieszkaniu? Nowy problem ponad miliona drobnych przedsiębiorców

Dla uszczelnienia systemu podatkowego minister finansów korzysta z rozwiązań systemowych w rodzaju split payment, które przyniosą miliardowe efekty, ale sięga też po środki, które dadzą niewielki efekt fiskalny, natomiast niczym broń masowego rażenia zburzą spokój setek tysięcy rzetelnie rozliczających się z zobowiązań podatkowych obywateli. Wliczanie w koszty działalności gospodarczej części wydatków mieszkaniowych należy do tej drugiej kategorii.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Klienci banków coraz bardziej mobilni

Bank w telefonie? To dla Polaków już nic dziwnego – osób, które za pomocą smartfona lub tabletu logują się do swojego banku, jest coraz więcej. Potwierdzają to wewnętrzne dane Banku Zachodniego WBK, który przekroczył barierę 1 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej. To aż o 25% klientów więcej niż rok temu. Rośnie też popularność mobilnych przelewów oraz nowego standardu płatności – BLIKA. Klienci BZ WBK korzystając ze smartfona, również chętnie dopasowują do swoich potrzeb Konto Jakie Chcę, płacą za bilety czy parkowanie.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

SKOK-i wciąż w kryzysie wynika z analizy KNF za pierwsze pół roku

Jedynie 4 proc. portfela depozytów spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych znajduje się w dyspozycji podmiotów, które nie realizują programów naprawczych. Za tak złą kondycję finansową sektora odpowiada w znacznym stopniu wysoki wskaźnik kredytów zagrożonych w SKOK-ach. Przeterminowane zobowiązania stanowią niemal 24 proc. portfela kredytowego kas – trzykrotnie więcej aniżeli ma to miejsce w sektorze bankowym.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

Co trzeci Polak co najmniej raz w miesiącu odwiedza bank

Ponad jedna trzecia Polaków odwiedza bank co najmniej raz w miesiącu, najczęściej po to, aby wpłacić lub wypłacić pieniądze. To wnioski z badania zwyczajów finansowych Polaków zrealizowanego na zlecenie Profi Credit przez ARC Rynek i Opinia. Co ciekawe, częstotliwość odwiedzin placówek bankowych koreluje z wielkością miast – w im mniejszym miejscu mieszkamy, tym częściej chodzimy do oddziału banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Prawo i regulacje

Pasażer w transporcie publicznym ma te same prawa co w prywatnym

Osoba korzystająca z usług publicznych oferowanych przez jednostki samorządu terytorialnego podlega analogicznej ochronie jak konsument zawierający umowę z podmiotem komercyjnym. W konsekwencji samorząd i działający w jego imieniu usługodawca są obowiązani uwzględniać prawa konsumenta w całej rozciągłości, chyba że ustawa przewiduje w danym przypadku odrębny tryb postępowania.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 897 Z 907