Artykuły ze źródła: Miesięcznik Finansowy BANK

BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – VSoft: Zmiana prosta jak ameba, a jednak milion kroków – krótki apel IT do biznesu

Współczynnik niepowodzenia projektów IT, w szczególności projektów dostosowywanych do wymagań zamawiającego, w większości organizacji wynosi około 70%. Znaczna część z nich kończy się niepowodzeniem lub opóźnieniami czy niższą rentownością. Następstwem tego jest przekraczany budżet projektowy o ok. 27%, a w co szóstym projekcie koszty rosną nawet o 200% (Źródło:www.learn.g2.com). Chcąc uniknąć tego typu problemów, dostawcy oprogramowania korzystają z gotowych komponentów oraz platform narzędziowych zwiększających efektywność prac.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – ESKOM IT sp. z o.o: Rozwiązania zwinne – sprawne i szybkie opracowywanie produktu

DevOps to metodyka wytwarzania oprogramowania, która opiera się na współpracy programistów oraz działów operacji i wsparcia. Wraz z systemem krótkich iteracji i odpowiednimi narzędziami, pozwala na szybsze opracowywania produktu wyższej jakości, który lepiej zaspokaja potrzeby rynku i klienta. DevOps może wspomóc rozwój każdej firmy i organizacji.

CZYTAJ WIĘCEJ
Czip z abstrakcyjnym wzorem w krztałcie mózgu
BANK 2019/11

Dlaczego warto wdrożyć rozwiązania IBM Power? Wyjaśnia ekspert

Wielkimi krokami zbliża się wprowadzenie na rynek procesora Power10 marki IBM, a z nim aktualizacji portfolio serwerów Power. Premiera zaplanowana jest na 2020 rok, dokładnie trzydzieści lat po premierze Power1. To architektura od lat wdrażana w firmach przez ekspertów IT Solution Factor, której głównym założeniem projektowym było od początku sprostanie najbardziej wymagającym potrzebom klientów. Wyróżniają ją: wysoka wydajność i zorientowanie na aplikacje biznesowe, w tym na bazy danych oraz wysoką dostępność.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

Bank i Klient. Rejestrowanie firm: Przez bank do świata biznesu

Łatwość zakładania firmy stanowi jedno z istotniejszych kryteriów oceny wolności gospodarczej. Jakość procedur towarzyszących tworzeniu nowych przedsiębiorstw w poszczególnych krajach oceniana jest m.in. przez Bank Światowy w kolejnych edycjach międzynarodowego rankingu „Doing Business”, element ten wchodzi również w skład opracowanego przez BŚ wskaźnika łatwości prowadzenia działalności gospodarczej. Przez wiele lat Polska zajmowała pod tym względem odległe pozycje. Debiut rynkowy nawet najmniejszej firmy musiał być poprzedzony wizytami w placówce samorządowej, oddziale terenowym Głównego Urzędu Statystycznego, urzędzie skarbowym i oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

Bank i Klient. Nieruchomości – AMRON: Skala rynku mieszkaniowego w największych polskich miastach

Przyzwyczailiśmy się już do doniesień o utrzymującej się wysokiej koniunkturze na rynku mieszkaniowym. Niskie stopy procentowe, poprawiająca się sytuacja materialna gospodarstw domowych i wynikający z niej nienotowany dotychczas w Polsce poziom optymizmu konsumenckiego to od kilku lat główne powody wzrostu popytu na mieszkania, a w konsekwencji również wzrostu ich cen. Jednak wzrost cen to nie jedyna zmiana na rynku mieszkaniowym.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

Wydarzenia: Chętnie płacimy bezgotówkowo, ale nie wszędzie można

Najchętniej wybieramy płatności kartą, choć jedynie 8% z nas deklaruje, że w ogóle nie korzysta z bankomatów i gotówki. Najczęściej z brakiem możliwości płatności bezgotówkowych spotykamy się na targowiskach i bazarach (51%). To najistotniejsze wnioski, płynące z badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019”. Wyniki ankiety zaprezentowano podczas konferencji prasowej, towarzyszącej kolejnej edycji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

Wydarzenia. Forum Usług Płatniczych: Nie tylko o płatnościach

Implementacja dyrektywy PSD2 i będące jej wynikiem otwarcie rynku płatności stanowiły najważniejsze wątki, poruszane podczas tegorocznej edycji Forum Usług Płatniczych. Jak w nowych realiach powinna wyglądać zarówno konkurencja, jak i partnerstwo w branży finansowej? Czego będzie potrzebować współczesny klient tzw. Fazy Open X, która już niedługo zastąpi otwartą bankowość, i w jaki sposób budować jego doświadczenie? Co to jest mobile-first, mobile-only i challenger bank? Wszystkie te zagadnienia poruszono w trakcie konferencji.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 89 Z 115