Artykuły ze źródła: S

Krystian Jaworski - Credit Agricole Bank Polska
Komentarze ekspertów

Handel i budownictwo pod niekorzystnym wpływem drugiej fali pandemii COVID-19

Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS sprzedaż detaliczna w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zmniejszyła się w październiku w cenach bieżących o 2,1% r/r wobec wzrostu o 2,7% we wrześniu, co było poniżej konsensusu rynkowego (-0,3%) i powyżej naszej prognozy (-3,9%). Dynamika sprzedaży liczonej w cenach stałych zmniejszyła się w październiku do -2,3% r/r wobec 2,5% we wrześniu. W kierunku zmniejszenia dynamiki pomiędzy wrześniem a październikiem oddziaływał efekt niekorzystnej różnicy w liczbie dni roboczych (we wrześniu br. liczba dni roboczych była o 1 większa niż w 2019 r., podczas gdy w październiku br. była ona o 1 mniejsza niż przed rokiem).

open banking
Finanse osobiste

Mastercard: ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią bankuje online lub mobilnie

Mastercard opublikował wyniki trzeciej edycji badania poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. Wynika z niego, że szybko postępująca cyfryzacja życia w warunkach pandemii pociągnęła za sobą wzrost popularności bankowości elektronicznej. Jednocześnie po stronie konsumentów pojawiają się nowe oczekiwania względem dostawców usług finansowych.

Prof. Mischa Dohler
Technologie i innowacje

Internet Umiejętności w sieci 5G receptą na globalne problemy

Każda generacja Internetu wprowadzała rewolucję w gospodarce i życiu społecznym. Na początku, niemal nieskończona sieć komputerów stworzyła podwaliny dla ekonomii końca XX wieku. Następnie Internet mobilny uwolnił nas od kabla sieciowego i połączył miliardy smartfonów i laptopów. Pojawienie się Internetu Rzeczy (IoT) już dziś łączy z kolei miliardy przedmiotów i rozwija Przemysł 4.0, którego nowy wymiar poznamy wraz z popularyzacją sieci 5G ‒ czytamy w komunikacie po Ericsson Radio Tech Day 2020 w Łodzi.

cyberbezpieczeństwo, koronawirus
Cyberbezpieczeństwo

Raport SAS: 35-proc. wzrost nadużyć w cyfrowych płatnościach podczas pandemii

Okres lockdownu i potrzeba zachowania dystansu społecznego spowodowane pandemią COVID-19 przyczyniły się do powstania wielu nowych aplikacji mobilnych i cyfrowych kanałów kontaktu, które umożliwiły funkcjonowanie w tych trudnych czasach. Usługi bankowości mobilnej w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 50 proc. w I poł. 2020 roku, a nowe rejestracje wzrosły o 200 proc. w samym kwietniu. Rozkwit zakupów online i zbliżeniowych form płatności przyczynił się do rozwoju rynku e-commerce. Przeniesienie wielu procesów do przestrzeni cyfrowej okazało się zbawienne w czasach kryzysu, jednak, jak wynika z nowego raportu Javelin Strategy & Research i SAS, przyczyniło się również do wzrostu skali nadużyć na całym świecie.

Aleksandra Bańkowska, adwokat, partner w kancelarii PwC Legal
Komentarze ekspertów

Brexit: Czy od 2021 roku Polacy w Wielkiej Brytanii będą mogli korzystać z usług brytyjskich banków?

W dniu 31 stycznia 2020 r. Wielka Brytania (UK) opuściła Unię Europejską (BREXIT) na mocy Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (2019/C 384 I/01). Zgodnie z art. 126 wskazanej umowy od dnia wejścia w życie umowy do dnia 31 grudnia 2020 r. obowiązuje […]

kod QR
Technologie i innowacje

Covid-19: powrót kodów QR, bezdotykowość w cenie

Kody QR, bijące rekordy popularności w Chinach, jeszcze niedawno w Europie wydawały się znikającą technologią. Tymczasem, 2020 stał się rokiem powrotu tych rozwiązań, przede wszystkim za sprawą pandemii, stawiającej w centrum uwagi technologię zbliżeniową. Bezdotykowe kody wspierają dzisiaj nie tylko kampanie marketingowe, ale również pozwalają zachować zasady dystansu, a co najważniejsze: integrują różnorodne technologie podnoszące poziom bezpieczeństwa ‒ podkreślają eksperci z Axis Communications.

STRONA 856 Z 1454