Artykuły ze źródła: Mastercard

cyfryzacja, smartfony
Gospodarka

Indeks Cyfryzacji Gospodarki: Polska daleko w tyle, ale nadrabia dystans

Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa. Polska została zaliczona do gospodarek wybijających się, z dużym potencjałem wzrostu. Nasza gospodarka jest w mniejszym stopniu ucyfrowiona w porównaniu do państw Europy Środkowo-Wschodniej. Z drugiej strony szybsze niż u innych tempo cyfryzacji pozwala sądzić, że dystans ten będzie się zmniejszać – czytamy w komunikacie Mastecard.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo

WOŚP 2021: rekordowa kwota zbiórki do eSkarbonki w ramach 29. Finału

Na 20 dni przed 29. Finałem WOŚP padł rekord wpłat do eSkarbonki. Aktualnie zebrana kwota przekroczyła 1 000 000 zł. To ponad 400 000 zł więcej niż wynosiła łączna wartość wszystkich wpłat do eSkarbonki w 2020 r. eSkarbonka to cyfrowe rozwiązanie do przekazywania i zbierania datków na rzecz WOŚP bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w aktualnej sytuacji – przypominają w swoim komunikacie WOŚP i Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
open banking
Finanse osobiste

Mastercard: ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią bankuje online lub mobilnie

Mastercard opublikował wyniki trzeciej edycji badania poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. Wynika z niego, że szybko postępująca cyfryzacja życia w warunkach pandemii pociągnęła za sobą wzrost popularności bankowości elektronicznej. Jednocześnie po stronie konsumentów pojawiają się nowe oczekiwania względem dostawców usług finansowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/10

Bankowość i Finanse | Karty Płatnicze – Mastercard | Dobry program lojalnościowy na karcie – czyli jaki? Kluczem wygoda, personalizacja, emocje i… oczywiście pieniądze

Marcin Klimkowiczdyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe Rosnąca rola fintechów, postępująca cyfryzacja pozwalająca łatwo i szybko zestawiać ze sobą różne oferty – wszystko to sprawia, że bankom coraz trudniej jest stworzyć wieloletnią relację z klientem. Jednocześnie analizy wskazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest o 6-7 razy mniej kosztowne, niż pozyskanie nowego. Jak zatem stworzyć dobry, efektywny […]

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/10

Bankowość i Finanse | Technologie – Mastercard | Ostatnia chwila na wdrożenie silnego uwierzytelnienia klienta

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pandemia koronawirusa przykuła uwagę świata, jak mało które zjawisko. Gdy na całym globie wciśnięto przycisk „Pauza”, projekty i inicjatywy, które do tej pory były uważane za pilne, zostały zatrzymane. Jednocześnie pewne narzucone regulacyjnie terminy zbliżają się w szybkim tempie. Dla branży płatniczej taką datą jest koniec roku i konieczność implementacji tzw. silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikającego z dyrektywy PSD2.

CZYTAJ WIĘCEJ
Datkomat Caritas
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Pierwsze datkomaty od Mastercard i Caritas staną w 10 lokalizacjach na terenie całego kraju

Do końca października Mastercard i Caritas Polska zainstalują pierwsze jedenaście datkomatów w dziesięciu różnych miejscach na terenie całego kraju. Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas w formie zbliżeniowej – kartą, telefonem lub dowolnym urządzeniem mobilnym z funkcją płatności.

CZYTAJ WIĘCEJ
turystyka, Warszawa
Gospodarka | Raporty | Samorządy

Ostatni sezon przed COVID-19: cudzoziemcy wydali w Warszawie prawie 10 mld złotych

Na zamówienie Stołecznego Biura Turystyki (SBT) Mastercard przygotował kompleksową analizę trendów zakupowych wśród osób przyjeżdzających do Warszawy z zagranicy. Analiza stanowi wkład w przygotowany przez SBT raport o turystyce w Warszawie w 2019 r. oraz posłuży do planowania dalszych działań SBT. Według analizy wydatki obcokrajowców przebywających w Warszawie wyniosły w 2019 r. 9,6 mld zł, co według SBT stanowiło istotne źródło przychodów dla miasta ‒ poinformowała Spółka.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bilet okresowy na zbliżeniowej karcie płatniczej
Finanse osobiste | Z rynku finansowego

Tego jeszcze w Polsce nie było: Mennica Polska i Mastercard wdrożyły bilet okresowy na zbliżeniowej karcie płatniczej

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Bydgoszczy – jako pierwsi w Polsce – mogą potwierdzać uprawnienia do przejazdu autobusem lub tramwajem na podstawie biletu okresowego zbliżeniową kartą płatniczą. Dotychczas nośnikiem
i zarazem identyfikatorem tego typu biletów była wyłącznie elektroniczna karta miejska, emitowana przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

CZYTAJ WIĘCEJ
Open banking
Finanse osobiste | Technologie i innowacje

72 proc. klientów banków zainteresowanych otwartą bankowością, jakie usługi mają szansę na rynkowy sukces?

Konsumentów do otwartej bankowości przekonują wygoda, komfort i dodatkowe korzyści, jakie zapewniają tego typu usługi, wynika z badania Mastercard. Duży potencjał mają m.in. zakupy warunkowe „kup, kiedy będzie taniej”, usługa pokolizyjna w razie samochodowej stłuczki czy agregowanie w swojej bankowości internetowej i mobilnej rachunków prowadzonych w innych instytucjach.

CZYTAJ WIĘCEJ
Promocja Bezcenne Chwile
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Nowa promocja Mastercard, Banku Pocztowego i Caritas Polska

Mastercard wraz z Bankiem Pocztowym i Caritas Polska poinformował o nowej promocji w programie Bezcenne Chwile. Posiadacze nowo zarejestrowanych kart Banku Pocztowego z logo Caritas Polska automatycznie powiększą swoje konto w programie o liczbę punktów odpowiadającą kwocie 215 zł, które automatycznie zamienione będą na cegiełki dobroczynne dla Caritas Polska. Promocja rozpoczyna się 4 sierpnia 2020 r. i potrwa do końca roku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Mastercard na 26. Pol’and’Rock Festival
Z rynku finansowego

Mastercard partnerem technologicznym Pol’and’Rock Festival

W dniach 30 lipca – 1 sierpnia odbędzie się Najpiękniejsza Domówka Świata, czyli 26. Pol’and’Rock Festival w wersji online. W tym roku, z powodu sytuacji epidemicznej, uczestnicy festiwalu, zamiast w Kostrzynie nad Odrą, będą mogli bawić się na Domówkach na całym świecie. Mastercard po raz kolejny wspiera rozwiązania technologiczne wydarzenia, tym razem w zmienionej formule.

CZYTAJ WIĘCEJ
gry, League of Legends, karty płatnicze
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Karta Mastercard dla fanów kultowej gry League of Legends w Getin Banku

Getin Bank przygotował wyjątkową ofertę dla fanów jednej z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, League of Legends. Teraz mogą oni zamówić kartę płatniczą Mastercard z wizerunkiem jednej z bohaterek gry, Mistrzowskiej Riven. Korzystając z oferty, gracze zyskują szereg benefitów związanych z użytkowaniem karty oraz dostęp do specjalnych korzyści w programie Mastercard Bezcenne Chwile ‒ podkreśla Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
Płatność mobilna
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Mastercard inwestuje w polski fintech Verestro

Mastercard poinformował o inwestycji w polski fintech Verestro S.A. (do niedawna uPaid Sp. z o.o.). Firma, mająca siedzibę główną w Warszawie oraz biura w Sofii, Nowym Jorku i Sao Paulo, od 10 lat dostarcza rozwiązania płatnicze bankom i partnerom na 4 kontynentach. Inwestycja ta stanowi element strategii Mastercard związanej ze wspieraniem dynamicznej branży fintech i rozwiązań, które pomagają klientom optymalizować technologie płatnicze.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo Mastercard
Z rynku finansowego

Mastercard przejmuje Finicity, chce przyspieszyć rozwój w obszarze otwartej bankowości

Mastercard poinformował o przejęciu spółki Finicity, będącej wiodącym, północnoamerykańskim dostawcą usług dostępu do danych finansowych i analiz w czasie rzeczywistym. Kwota transakcji wyniosła 825 mln USD, a ponadto dotychczasowi akcjonariusze firmy mają szansę na otrzymanie dodatkowych 160 mln USD, jeśli ustalone warunki umowy zostaną spełnione.

CZYTAJ WIĘCEJ
karty płatnicze, e-commerce
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

COVID-19: e-commerce i usługi online rekordowo popularne. Ale czy pamiętamy o cyberbezpieczeństwie?

W ostatnich tygodniach Internet stał się dla polskich konsumentów ulubionym miejscem, w którym robią zakupy. W najnowszym badaniu na zlecenie Mastercard 2/3 z nich deklaruje, że korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej. W czasie izolacji społecznej na popularności zyskały też cyfrowe usługi, takie jak zajęcia fitness online, streaming wideo, czy nauka języków obcych przez Internet.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 3 Z 6