Artykuły ze źródła: Carefleet SA

rząd samochodów, flaga Chin
ESG

Chińskie auta elektryczne na polskim rynku – szansa czy ryzyko dla branży CFM?

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego z początku 2025 roku, udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych aut osobowych w Europie jest najwyższy w Norwegii, gdzie sięga 95,8% oraz Danii z wynikiem 64,3%. W Szwecji, Finlandii, Portugalii czy Wielkiej Brytanii ten udział wynosi ok. 20 – 30%. Na tym tle Polska z wynikiem 4,4% jest wciąż w ogonie Europy, czytamy w informacji prasowej Carefleet.

młodzi ludzie z walizkami wchodzą do hotelu
Gospodarka

Wakacje ’25 w Polsce: hotelarze i restauratorzy spodziewają się tłumów

Wakacje w Polsce, to cały czas najchętniej wybierana opcja spędzenia urlopu. Cieszą się z tego przedstawiciele HoReCa, którzy prognozują bardzo udany sezon. Najnowszy subindeks Barometru EFL dla tego sektora na III kwartał br. wyniósł 53 pkt. (+0,3 pkt. kw./kw.), jednak najmocniej zwracają uwagę optymistyczne prognozy dotyczące sprzedaży. Aż 35 proc. przedstawicieli hoteli, restauracji i firm cateringowych prognozuje przychody w sezonie wakacyjnym niemal dwukrotnie wyższe niż kwartał wcześniej. Co więcej, tak dobrego sezonu polska HoReCa nie spodziewała się od czterech lat, czytamy w informacji prasowej Carefleet.

flota firmowa, zielone samochody, pracownik
Gospodarka

Przyszłość flot firmowych w MŚP: nie będziemy jeździć mniej, ale inaczej

Ostatnie dekady przyniosły znaczący wzrost liczby pojazdów w Polsce. Od momentu transformacji ustrojowej park zarejestrowanych aut osobowych zwiększył się ponad pięciokrotnie – z 5,3 mln w 1990 r. do 27,3 mln w 2023 r. Jak podkreślają autorzy nowego raportu EFL nt. flot firmowych , istotny udział mają w tym samochody firmowe. Dzisiaj to nie tylko sposób na zapewnienie mobilności pracowników i przepływu dóbr, lecz także wizytówka firmy i atrakcyjny benefit pozapłacowy, czytamy w komunikacie prasowym EFL.

Raporty

Idealny samochód dla ponad 2 mln firm z sektora MŚP

Niski koszt eksploatacji to najważniejszy wyróżnik idealnego samochodu firmowego dla niemal połowy przedsiębiorców z sektora MŚP – wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A. Przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw, decydując się na nabycie nowego auta, biorą również pod uwagę preferencyjne warunki zakupu oraz dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką. Jedynie dla 0,4 proc. ankietowanych istotne jest bezpieczeństwo pojazdu.

STRONA 1 Z 1