Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 | Junior i senior pod rękę z bankiem
Najważniejsze banki działające w Polsce to instytucje uniwersalne, czyli posiadające ofertę dla wszystkich grup klientów, na każdym etapie ich życia.
Najważniejsze banki działające w Polsce to instytucje uniwersalne, czyli posiadające ofertę dla wszystkich grup klientów, na każdym etapie ich życia.
W jednym z numerów Miesięcznika Finansowego BANK Marcin Złoch pisał o Web 3.0 i tym jak jego rozwój wypłynie na kształt Internetu w którym użytkownicy staną się w pełni właścicielami swoich cyfrowych aktywów, przedmiotów i wizerunków. Zapraszamy do zapoznania się z fragmentami tego artykułu.
O tym, jakimi cechami charakteru powinien odznaczać się pracownik departamentu windykacji – w jednym z numerów Miesięcznika Finansowego BANK pisze Marcin Złoch. Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem artykułu.
O tym czym są superaplikację i jak zmienią nasz sposób korzystania z bankowości elektronicznej pisał w jednym z numerów Miesięcznika Bank Marcin Złoch. Przedstawiamy wybrane fragmenty tego artykułu.
Przestępcy wykorzystujący internet nie przerywają swoich oszukańczych kampanii. Nastraszyć ofiarę, uśpić czujność, wprowadzić w błąd, wykorzystać pośpiech albo podszyć się pod bank lub inną znaną markę, i wreszcie okraść ze środków na koncie – to niezmienny od lat ich cel.
Czy banki są gotowe na jeszcze nowsze czasy? 93% przedstawicieli generacji Z za główne źródło wiedzy o świecie uznaje YouTube, 90% wskazuje Facebook, a 82% Instagram. 56% młodych za wiarygodne uznaje te źródła, które śledzi od dłuższego czasu, a 43% te, które cieszą się dużą popularnością. Przedstawiciele generacji Z średnio śledzą 13 influencerów, a interesujące ich treści udostępnia aż 73% z nich. Czy banki nadążają za najmłodszymi?
Banki w coraz większym stopniu muszą podołać wyzwaniom związanym z upowszechnianiem się obsługi online. Klienci do placówek zaglądają dziś sporadycznie, z reguły w najpoważniejszych sprawach.
Jeszcze dwa lata temu zainteresowanie wykorzystaniem botów i automatyzacją obsługi klienta było umiarkowane, jednak w czasie lockdownów sytuacja uległa zdecydowanej zmianie – wiele firm zdecydowało się na wdrożenie wirtualnych asystentów, by odciążyli oblegane infolinie.
Coraz więcej zakupów przenosi się do przestrzeni cyfrowej. Według szacunków PwC, w 2022 r. wartość brutto sprzedaży online wyniesie 105 mld zł. Za cztery lata wynik ten wzrośnie o 57 mld zł i będzie lepszy o 12% w stosunku do roku 2020.
Cyberbezpieczeństwo – biorąc pod uwagę dzisiejszy, ewoluujący krajobraz zagrożeń – stało się imperatywem. Przecież przekonanie o bezpieczeństwie usług finansowych jest podstawą funkcjonowania sektora bankowego.
Komputery kwantowe, w porównaniu z dotychczas używanymi, będą miały nieporównywalnie większą moc obliczeniową i możliwość zapisywania ogromnej ilości informacji. W ciągu kilku sekund wykonają obliczenia, które klasycznemu komputerowi zajęłyby kilka lat. To otwiera nowe możliwości, ale będzie też wpływało na cyberbezpieczeństwo.
Ewolucja oczekiwań klientów, przyspieszająca digitalizacja i rosnąca konkurencja ze strony fintechów wpłyną na zewnętrzne i wewnętrzne funkcjonowanie organizacji finansowych. Będą one poszukiwać możliwości budowania przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie innowacyjnych modeli organizacyjnych i biznesowych.
Rozwój usług finansowych będzie w najbliższych dekadach w znaczącym stopniu determinowany czynnikami ESG. Pozytywnym bodźcem będzie rosnąca podaż kapitału, przeznaczonego na finansowanie zielonych inwestycji.
Nie lubią czekać w kolejkach, ciężko zrozumieć im skomplikowane procedury czy zawiłe zapisy w umowach. Mają swoje potrzeby, ale w gąszczu informacji ciężko im wybrać najlepszą ofertę. Bywają nieufni, chcieliby mieć pewność, że ich pieniądze są bezpieczne. Jednym słowem – klienci banków.
W internecie nie jest bezpiecznie, tu także trwa wojna. Należy się zatem odpowiednio zabezpieczać przed ewentualnymi atakami i ich konsekwencjami. I zachowywać czujność.
Wiadomości o kryzysie w internecie pojawiają się i rozprzestrzeniają błyskawicznie.
Dlatego eksperci od zarządzania kryzysowego zgodnie twierdzą, że czasy przed Facebookiem były w tej mierze zdecydowanie lepsze.
W związku z agresją Rosji na Ukrainę, nałożonymi sankcjami i zawirowaniami na giełdach kursy walut przeżywają potężne fluktuacje. Jak radzą sobie z tym wyzwaniem internetowe kantory?
Od sieci placówek do super aplikacji. Od open banking do bank as a service
– czy taka może być przyszłość bankowości?
Bankowi informatycy robią wszystko, aby klient czuł, że technologia go wspiera. I był z tego zadowolony.
Web 3.0 to kluczowa infrastruktura do budowy rozproszonego metawersum – zbioru wirtualnych światów, w których użytkownicy będą w pełni właścicielami swoich cyfrowych aktywów, przedmiotów i wizerunków.