Cinkciarz.pl uruchomił platformę wymiany dla klientów korporacyjnych
Fundusze private equity, hedgingowe, inwestycyjne, a także banki i międzynarodowe korporacje, otrzymały narzędzie od internetowego kantoru Cinkciarz.pl.
Fundusze private equity, hedgingowe, inwestycyjne, a także banki i międzynarodowe korporacje, otrzymały narzędzie od internetowego kantoru Cinkciarz.pl.
Polska firma OmniChip zaprojektowała autorski układ scalony chroniący przed kradzieżą środków finansowych z kart płatniczych oraz danych z kart identyfikacyjnych i dostępowych.
Polska spada w światowym rankingu bezpieczeństwa sieciowego i zagrożenia atakami hakerskimi. Obecnie znajduje się na 23 miejscu w Europie. To najgorsza pozycja Polski od kilku miesięcy.
Z badań wykonanych przez home.pl wynika, że najczęściej zakupy w sieci robią mężczyźni od 33 do 49 roku życia (42 proc. wskazań), oraz w przedziale 36-49 lat (37 proc.). Trochę rzadziej kobiety, ale zazwyczaj w tym samym wieku co wymienieni wcześniej mężczyźni (odpowiednio 35 i 33 proc. wskazań). A jaka grupowa wiekowa kupuje najrzadziej? Kobiety (11 proc. wskazań) i mężczyźni (16 proc.) po 50 roku życia.
Postęp technologiczny wymusza od banków, by stały się instytucjami cyfrowymi, nadążającymi za kolejnymi wynalazkami i oczekiwaniami klientów. Ci bowiem chcą mieć natychmiastowy dostęp do usług – na dodatek z każdego miejsca i o każdej porze.
Podczas przeprowadzania jednego z kontrolowanych ataków eksperci z F-Secure rozesłali sfałszowany mail udający wiadomość z serwisu LinkedIn, żeby sprawdzić, ilu pracowników kliknie w link podany w wiadomości.
Bank Pekao wezwał Comarch Consulting, spółkę zależną Comarch, do zapłaty 100 mln zł za nienależyte wykonywanie umowy, dotyczącej kompleksowej obsługi systemu Comarch Internet Banking (bankowość korporacyjna). Comarch kwestionuje zasadność naliczenia kary i podejmie niezbędne kroki prawne, a także będzie dochodził roszczeń z tytułu naruszenie dobrego imienia spółki.
Nieprzemyślane zachłyśnięcie się możliwościami IoT może mieć opłakane skutki. O czyhających zagrożeniach wspomina nawet popkultura. W grze Watch Dogs, wydanej w 2014 r. przez studio Ubisoft, możemy wcielić się w hakera, który za pomocą smartfonu potrafi zablokować przejazd przez most, odciąć całą dzielnicę od prądu, a nawet pozbawić kogoś życia, rozregulowując jego rozrusznik serca.
Masowe i niespersonalizowane mailingi, kierowane do wszystkich i do nikogo, odchodzą w niepamięć. Najnowszym trendem w komunikacji banków z klientami stała się hiperpersonalizacja.
Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeprowadzonego na konsumentach w wieku 50+ wynika, że 59,8 proc. seniorów nie korzysta z internetu, a 60,2 proc. nie posiada komputera.
Na niedzielne zakupy decyduje się blisko 4/5 Polaków (79 proc.), z kolei 2/3 (66 proc.) wykonuje w ten dzień obowiązki domowe, a blisko połowa (43 proc.) pracuje tak jak w inne dni tygodnia.
Według najnowszego raportu Cisco ACR (Annual Cybersecurity Report), ponad jedna trzecia firm, których system bezpieczeństwa w 2016 roku został naruszony, odnotowała straty w istotnych obszarach działalności.
Spółka Geotik, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Arcus, podpisała umowę o współpracy z Delta Broker, na mocy której właściciele aut wyposażonych w systemy do monitorowania jazdy mogą liczyć na obniżkę do 30 proc. w kalkulowanej stawce ubezpieczeniowej OC i AC w porównaniu do aktualnej oferty ubezpieczycieli.
Fala ransomware nie zwalnia. Ransomware (ang. ransom – okup) to rodzaj oprogramowania używanego w przestępczości internetowej. Zazwyczaj szyfruje zawartość twardego dysku żądając okupu za odzyskanie dostępu do danych. Łączna suma okupów zapłaconych za odblokowanie dostępu do danych wyniosła w zeszłym roku ponad miliard dolarów.
Idea Bank wdrożył system autorstwa Comarchu. Jego zadaniem jest zarządzanie programami motywacyjnymi pracowników banku.
Od marca br. na 316 stacjach warszawskiej sieci wypożyczalni rowerów miejskich Nextbike Polska, można zapłacić kartą płatniczą. Opracowane przez MCX Systems rozwiązanie płatnicze zostało zainstalowane na terminalach płatniczych Ingenico iUC180B.
Współpraca podmiotów zajmujących się wierzytelnościami z sektorem bankowym jest zasadniczą sprawą dla rozwoju rynku. W najbliższym czasie będzie się ona zacieśniać, a banki w swojej działalności będą wykorzystywały wyspecjalizowane podmioty windykacyjne – przekonuje Piotr Badowski, prezes zarządu Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami, w rozmowie z Marcinem Złochem.
Po raz szósty opublikowano wyniki badania « Rynek usług assistance widziany oczami klientów » zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Jak wynika z sondażu, w 2016 roku z assistance skorzystało ponad 2,6 mln konsumentów. To rekordowy wynik dla wszystkich badanych lat.
Do 2021 roku liczba użytkowników smartfonów i telefonów komórkowych wzrośnie globalnie do poziomu 5,5 miliarda, a to oznacza że będzie ich więcej niż kont w bankach (5,4 mld), domów i mieszkań z dostępem do bieżącej wody (5,3 mld) czy stacjonarnych linii telefonicznych (2,9 mld).
IBM i Visa zmienią samochody, sprzęt domowy i inne urządzenia z dostępem do internetu w potencjalne punkty sprzedaży, wykorzystując Watson Internet of Things