Autor: BIG InfoMonitor

Raporty

Nie odpuszczaj, windykuj online

Co dwunasty mikro i mały przedsiębiorca oczekujący na mocno opóźnioną płatność od kontrahenta nie upomina się o pieniądze, a połowa z nich rezygnuje z wynagrodzenia – wynika z badań BIG InfoMonitor. Boją się zepsuć relacje, ale też nie wiedzą jak się zabrać za windykację i nie mają za co. Firmom-wierzycielom może pomóc w pełni zautomatyzowany, innowacyjny system do odzyskiwania należności online. Platforma Vindicat.pl podsuwa przedsiębiorcy m.in. scenariusze windykacji, pilnuje harmonogramu i dostarcza gotowe pisma stosowne do każdego etapu działania.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

Ponad 300 tys. Polaków ma długi w telekomach

Regulacje unijne sprawiły, że za wakacyjne rozmowy w krajach UE po raz pierwszy klienci telekomów zapłacą jak w ojczyźnie. Jest więc szansa, że miłośnicy zagranicznych urlopów i telefonicznych pogaduszek rzadziej będą trafiali do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Aktualnie w bazie jest blisko 302 tys. dłużników telekomów. Przeciętny dług wynosi 2 357 zł, ale rekordzista ma na minusie rachunki telefoniczne o wartości 189,5 tys. zł. Całość zaległości przekracza 711 mln zł – wynika z danych BIG InfoMonitor.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

BIG InfoMonitor: Lepiej rachunki opłaca senior niż 40-latek

Rośnie udział seniorów wśród dłużników Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Obecnie co czternasta osoba z rejestru ma ukończone 65 lat. To jednak wciąż niewiele biorąc pod uwagę, że wśród pełnoletnich Polaków 65 rok życia ukończył niemal co piąty. Głównym problemem popadających w kłopoty są kredyty, rachunki za energię oraz opłaty na czynsz. Przeciętny dług w ciągu roku niemal się podwoił i wynosi obecnie 13,8 tys. zł.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

BIG InfoMonitor: Co ósmy dorosły Polak nie lubi Bożego Narodzenia

Nadchodzące święta zamierza obchodzić 94 proc. społeczeństwa, choć z Bożego Narodzenia szczerze cieszy się trzech na czterech dorosłych Polaków. Na nastawienie do świąt większy wpływ ma sytuacja rodzinna niż koszty przygotowań wynoszące w tym roku średnio 819 zł. Zdecydowana większość rodaków pokryje wydatki z oszczędności, choć niektórym pomoże też nieopłacenie bieżących rachunków i zaciągnięcie pożyczek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

BIG InfoMonitor: Przybyło niemal pół miliona niesolidnych dłużników

Co szóstemu Polakowi wystarcza kilka godzin aby podjąć decyzję o pożyczeniu pieniędzy – pokazują badania ARC Rynek i Opinia. Zapewne m.in. takie podejście powoduje, że obchodzony 17 listopada Dzień bez Długów za swój dzień może uznać w tym roku prawie pół miliona osób mniej niż w 2015, o tyle wzrosła liczba niesolidnych dłużników w Rejestrze BIG InfoMonitor.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

Ponad 1,8 mld zł zaległości firm

Na 437 tys. działających w Polsce spółek prawa handlowego zarejestrowanych w KRS, problemy finansowe ujawnione w BIG InforMonitor ma 55 450. Oznacza to, że co ósme przedsiębiorstwo nie zawsze jest chętne aby zapłacić w terminie, najczęściej za otrzymany towar, ubezpieczenie, usługi telekomunikacyjne czy leasing. Czasami chodzi o rachunek na 500 zł, ale są też faktury idące w miliony. Rekordzista nie przelał na konto dostawcy 10 mln zł.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

BIG InfoMonitor: nadciąga kumulacja zaległości wśród firm

Zbliża się najtrudniejszy okres dla firm doświadczających opóźnień płatności za sprzedawane towary i usługi. Z badań i analiz BIG InfoMonitor wynika, że u ponad 40 proc. mikro, małych i średnich firm, zwyczajowo do największego spiętrzenia nieopłaconych faktur dochodzi w grudniu i styczniu. Pod koniec roku wiele przedsiębiorstw przyspiesza realizowanie budżetów zasypując rynek licznymi zamówieniami. Dla dostawców zdobycie kontraktów nie oznacza jednak terminowego otrzymania płatności, podczas gdy wynikające z kontraktu podatki nie czekają.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Ponad połowa mikroprzedsiębiorców łączy finanse prywatne z firmowymi

Korzystanie z prywatnych funduszy na finansowanie działalności firmy to powszechna praktyka wśród polskich mikroprzedsiębiorców. Robi tak połowa przedsiębiorców, którzy nie mają problemów z niesolidnymi kontrahentami i niemal 60 proc. mikrofirm, które zmagają się z niepłacącymi w terminie odbiorcami towarów i usług. Łączenie obu budżetów prywatnego i firmowego może jednak mieć przykre konsekwencje.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Nie było basenu i widoku na morze, są reklamacje

Wakacyjny wyjazd nie w pełni pokrywa się z tym co obiecało biuro podróży? Choć decyzji nie da się cofnąć, można złożyć reklamację. Jak wynika z badania „Wyjazdy Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK co piąta osoba korzystająca z usług touroperatorów przynajmniej raz złożyła reklamację. Większość z pozytywnym skutkiem, odzyskując przeważnie do 1 000 zł.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 12 Z 12