Autor: W

BANK 2016/12

Bankowość 3.0, czyli jak być atrakcyjnym dla współczesnego klienta

XXI wiek to czas nowych wyzwań dla sektora bankowo-finansowego. Z jednej strony rozwój technologii, z drugiej zmieniające się potrzeby społeczeństwa – to główne czynniki determinujące kierunek ewolucji banków. O tym, jaką strategię powinny obrać instytucje, które chcą być najbliżej oczekiwań klienta, z Mariuszem Jurakiem, dyrektorem zarządzającym sektora bankowo-finansowego Sygnity S.A., rozmawiał Janusz Nowakowski.

BANK 2016/12

Krajobraz zmienił się nie do poznania

„Kiedy patrzę hen za siebie, w tamte lata co minęły…” – słowa ponadczasowego przeboju nabierają szczególnego znaczenia w czas jubileuszu. Ćwierćwiecze Związku Banków Polskich stanowi doskonały moment, by przypomnieć, jak zmieniało się otoczenie prawno-ekonomiczne, w którym przyszło funkcjonować polskiemu sektorowi bankowemu – i zarazem uświadomić sobie olbrzymi postęp, który dokonał się w tym obszarze od 1991 r.

BANK 2016/12

Centrum AMRON w służbie bankowości

Od września 2004 r., a więc już ponad 12 lat, na rynku międzybankowej wymiany informacji o nieruchomościach działa Centrum Analiz i Monitorowania Rynku Obrotu Nieruchomościami – Centrum AMRON. A może inaczej – to Centrum AMRON wykreowało – pod patronatem Związku Banków Polskich oraz przy istotnym wsparciu nadzorczym Generalnego Inspektora Nadzoru Bankowego, Komisji Nadzoru Bankowego, a następnie Komisji Nadzoru Finansowego – rynek międzybankowej wymiany informacji o nieruchomościach.

Artykuły

ZBP radzi klientom, jak nie dać się złowić. Nie tylko przed Świętami…

Okres świąteczny i zbliżający się koniec roku sprzyjają nie tylko okolicznościowym zakupom, ale również znacznie donioślejszym decyzjom finansowym. W gorączce dokonywanych sprawunków dość łatwo rezygnujemy z koniecznej w takich sytuacjach rozwagi i ostrożności, stwarzając tym samym okazję sprytnym i coraz lepiej zorganizowanym złodziejom internetowym. Związek Banków Polskich postanowił przypomnieć wszystkim konsumentom podstawowe zasady bezpieczeństwa w zakresie posługiwania się elektronicznymi instrumentami płatniczymi oraz reguły postępowania w sytuacji utraty dokumentów lub karty płatniczej.

STRONA 1018 Z 1040